Someren 2 beloont zichzelf te weinig tegen Nulandia 2

Mannen zondag, 2, Hoofdklasse HK

12 maart 2017 11:00

Janssen, F.A.T.

De blauwwitten hadden wat goed te maken tegen Nulandia 2. De uitwedstrijd ging namelijk verloren met 2-0, omdat de goals toen kinderlijk eenvoudig werden weggegeven en Someren 2 zichzelf niet beloonden door doelpunten te maken.

Someren 2 begon sterk aan de wedstrijd en in de 2e minuut had het al op 1-0 voorsprong moeten komen. Een goede voorzet van Pim van Otterdijk werd bij de tweede paal door Rob v.d. Sluijs tegen de kruising aan gekopt. In de 6e minuut leken de blauwwitten wederom op voorsprong te komen. Echter werd het schot van Devi Fondon van de doellijn gehaald. Tot aan de 35e minuut gebeurde er volgens weinig. Vanuit Someren-kant werd er onrustig en in een te laag tempo gevoetbald. Uit de laatste 10 minuten bleek wel dat Someren 2 nog voor rust op voorsprong wilde komen. Het tempo ging omhoog en binnen 10 minuten kreeg het nog via Freek van Bussel, Nick Kusters en Devi Fondon goede mogelijkheden om op voorsprong te komen. Echter de blauwwitten lieten het na zichzelf te belonen.

Wat Someren 2 in de eerste helft niet deed gebeurde gelukkig wel in de tweede helft, namelijk scoren. In de 70e minuut was het invaller Dirk Hurkmans, die uit een corner van Luuk Hoeben de bal tegen de touwen kopte, 1-0. Nog geen 10 minuten later kreeg Someren 2 een penalty, omdat Freek van Bussel werd neergetrokken binnen de zestien. Hij schoot de bal koelbloedig vanaf de penaltystip binnen, 2-0. Nog geen minuut later kreeg Nulandia 2 een dot van een kans om terug te komen in de wedstrijden, maar deze werd gemist. In de 84e minuut besliste Freek van Bussel de wedstrijd door op aangeven van Devi Fondon de bal binnen te schieten, 3-0. Dit was tevens de eindstand.

De conclusie van deze wedstrijd is dat Someren geen kind had aan Nulandia 2. Vanaf minuut 1 was al duidelijk dat zij voor een punt kwamen. De blauwwitten kregen veel kansen, maar de scherpte ontbrak en dan met name in de eerste helft.

Aankomende zondag wacht de uitwedstrijd tegen SV Meerssen 2. Aanvang 11.30 uur op sportpark Marsana te Meerssen.

Opstelling: Tim Vinken, Sebastiaan Ten Brugge Cate (72' Norbert Maas), Dennis Roijakkers (64' Dirk Driessen), Niek Smits (C), Pim van Otterdijk, Luuk Hoeben, Mike Verdonschot (64' Nick Kusters), Dennis Kanters (80' Justin Hoeben), Freek van Bussel, Rob. v.d. Sluijs (64' Dirk Hurkmans) en Devi Fondon.

Verslag: Roel Maes