Someren 2 beslist in de eerste helft de uitwedstrijd tegen Deurne 2

Mannen zondag, 2, Hoofdklasse HK

19 februari 2017 11:00

Janssen, F.A.T.

Met de zelfde basiself als de thuiswedstrijd tegen UDI´19 2 ging Someren 2 van start tegen Deurne 2. De blauwwitten starten wederom voortvarend aan de wedstrijd. Al in de 4e minuut kwam Someren 2 op een 1-0 voorsprong met hulp van Deurne 2. Een te korte terugspeelbal van de verdediger van Deurne 2 werd onderschept door Freek van Bussel. Hij omspeelde de keeper en schoot de bal tussen de palen. In de 11e minuut was het wederom raak voor Someren 2. Justin Hoeben wist Freek van Bussel te bereiken na een geweldige, individuele actie. Hij schoot de bal door de benen van de doelman van Deurne 2 tegen de netten, 0-2. De in de eerste helft goedspelende Justin Hoeben wist in de 20e minuut de score uit te breiden naar 0-3. Via Maico Meulen kwam de bal bij Justin Hoeben terecht en hij schoot vanaf randje zestien de bal zuiver in de linker onderhoek. Na deze 3-0 nam Someren 2 even gas terug. Deurne 2 kreeg in de eerste helft wel wat mogelijkheden, maar toch echte kansen leidden dit niet. Someren 2 wist in de 44e minuut de wedstrijd al zo goed als zeker op slot te gooien. In eerste instantie had Maico Meulen de bal al tegen de netten moeten jagen, maar in de rebound kwam de bal bij Nick Kusters. Hij schoot de bal hard tegen de touwen, ruststand 0-4.

Na rust kwam Someren 2 slap uit de kleedkamer. Door balverlies op het middenveld kon Deurne 2 middels een goede dieptepass hun spits in een 1-tegen-1  situatie brengen met Someren 2 doelman Tim Vinken. Hij rondde de bal koelbloedig af. Het geloof bij Deurne 2 was weer terug. Dit duurde echter maar twee minuten. Joost v.d. Velden wist een uitverdedigde voorzet door Deurne 2 op randje zestien middels een karatekick op fenomenale wijze hoog tegen de touwen te jagen, 1-5. Door deze dreun was het geloof bij Deurne 2 meteen weg. De wedstrijd was beslist. In het restant van de wedstrijd wisselde Someren 2 nog vijf keer. Beide teams kregen nog wat kansen en Deurne 2 wist nog een keer te scoren in de 89e minuut. Eindstand werd daarom 2-5.

De eerstvolgende competitiewedstrijd speelt Someren 2 thuis tegen Nulandia 2 op 12 maart. De blauwwitten hebben wat recht te zetten tegen de mannen uit Nuland. Rest mij nog de dames van Deurne 1 te bedanken voor de leuke derde helft. Dit middels het organiseren van een gemaskerd bal in de kantine van Deurne.

Opstelling: Tim Vinken, Norbert Maas (82' Sebastiaan ten Brugge Cate), Dirk Driessen, Niek Smits (C), Pim van Otterdijk, Joost v.d. Velden, Nick Kusters (53' Devi Fondon), Justin Hoeben (67' Rob v.d. Sluijs), Freek van Bussel (67' Dennis Kanters), Dirk Hurkmans, Maico Meulen (53'Fabio Peters).

Verslag: Roel Maes