Someren 2 wederom met lege handen!

Bekkerveld 2 (zon)

Mannen zondag, 2, Hoofdklasse HK

27 november 2016 11:00

Veenendaal, D. van

De blauwwitten begonnen voortvarend aan de thuiswedstrijd tegen Bekkerveld 2. Binnen 2 minuten kwam Someren 2 al op voorsprong via Fabio Peters. De rechtsbuiten wist de bal van ongeveer 25 meter via de binnenkant van de paal tegen de touwen te werken. De blauwitten konden niet heel lang van deze voorsprong genieten. Na dit stormachtige begin van Someren 2 kwam Bekkerveld 2 beter in de wedstijd en dit resulteerde in de 17e minuut in de gelijkmaker. Een foutieve dieptepass van Robert van Lierop op Pim van Otterdijk werd eenvoudig onderschept door Bekkerveld 2. Via een snelle counter kwam de bal bij Huynen terecht. Hij dacht wat Fabio Peters kan, kan ik ook! Huynen wist de bal ongehinderd, maar zeer mooi, op randje zestien over Someren 2-doelman Tim Vinken te krullen, 1-1. Het reststand van de eerste helft ging redelijk gelijk op. Beide teams stonden verdedigend goed, waardoor er nauwelijks meer kansen ontstonden. Dit kwam ook mede door het hoge baltempo en daardoor ook de slordigheid die in het spel sloop bij beide teams. Ruststand 1-1.

In de tweede helft had Bekkerveld 2 het betere van het spel en had het ook de beste kansen. In de 72e minuut moeste zij eigenlijk op een 2-1 voorsprong komen. Echter faalde Bekkerveld 2 op 3 meter afstand voor een leeg doel.  3 minuten later was het wel raak. Lokkers stuurde Lardinois diep. Met een strak schot verraste hij Someren 2-doelman Tim Vinken in de korte hoek, 1-2. 8 minuten later gooide Bekkerveld 2 de wedstrijd definitief op slot.  In eerste instantie wist Someren 2-doelman Tim Vinken met behulp van de paal nog redding te brengen op een schot van Lardinois. De rebound kwam bij Hamda terecht en hij legde de bal terug op Reijnders die de bal hard en beheerst in het doel schoot. Someren 2 wist in de 2e helft geen potten te breken en echte kansen kreeg het dan ook niet meer.  Eindstand 1-3 voor Bekkerveld 2.

Volgende week wacht de belangrijke uitwedstrijd tegen SV Venray 2. Thuis wisten de blauwwitten de mannen uit Venray nog gemakkelijk met 2-0 te verslaan. Zondag telt maar één resultaat en dat is winst! Aanvang 11.00 uur op sportpark de Wieen te Venray.

Opstelling: Tim Vinken, Norbert Maas (55' Lex Lemmens), Sebastiaan Ten Brugge Cate, Robert van Lierop, Pim van Otterdijk (C), Joost v.d. Velden, Fabio Peters, Thijs Cortenbach, Rob v.d. Sluijs (60' Devi Fondon), Justin Hoeben (40' Dennis Roijakkers), Nick Kusters.

Verslag: Roel Maes