Efficiëntie nekt Someren 2 uit bij Gemert 2

Mannen zondag, 2, Hoofdklasse HK

13 november 2016 11:00

Hooglugt, B.M.

In een gelijkopgaande wedstrijd trok Gemert 2 aan het langste eind door effectiever om te gaan met de kansen, 2-0. Als collectief stond Someren 2 goed te voetballen, maar de scherpte ontbrak in zowel aanvallend als verdedigend opzicht op de momenten dat het moest.

Door de vele blessures bij zowel Someren 1 als Someren 2 kwam hoofdcoach Niels Roijakkers wederom met een ander elftal aan de start van de wedstrijd. Het middenveld werd naast Joost v.d. Velden gevormd door nieuwkomers Thijs Cortenbach en Dylan Maas. Sebastiaan ten Brugge Cate startte centraal achterin naast Robert van Lierop. De blauwwitten begonnen sterk en geconcentreerd aan de wedstrijd en zij hadden in de beginfase ook het betere van het spel. In de 16e minuut kreeg Someren 2 een goede kans via Fabio Peters. Hij werd door Dylan Maas met een uitstekende pass  diep gestuurd. Zijn aanname was ondermaats waardoor de verdediger van Gemert 2 de bal nog tot corner kon verwerken.  In de 20e minuut kwam Gemert 2 onverwachts op een 1-0 voorsprong.  Robert van Lierop schatte een dieptebal verkeerd in, waardoor hij van zijn voet schoot. De aanvaller van Gemert 2 kon hierdoor ongehinderd de achterlijn bereiken en hij legde de bal goed terug op de inkomende middenvelder die de bal dwars door het midden in de goal kon schuiven. Dit ook omdat Someren 2-doelman Tim Vinken al een hoek had gekozen. 1-0 was tevens de ruststand.

Na rust kwam Someren 2 voortvarend uit de startblokken. Al in de 46e minuut kreeg het een dot van een kans via Nick Kusters om terug te komen in de wedstrijd. Hij werd door een steekpass van Dylan Maas in een 1-tegen 1-situatie met de keeper van Gemert 2 gebracht. De aanvaller van Someren 2  faalde echter in de afronding.  In zowel de 49e als 52e minuut kregen de blauwwitten 2 kansen via Fabio Peters. Hij was ongelukkig in zijn actie, waardoor beide situaties door de Gemert-verdediging tot corner verwerkt konden worden. De eerste kans in de tweede helft van Gemert 2 was meteen raak.  Ongestoord kon Gemert 2 de bal op het middenveld veroveren na een uittrap van Someren-goalie Tim Vinken. De aanvaller van de zwartwitten werd diep gestuurd en hij kon ongehinderd de achterlijn bereiken. Net zoals bij de eerste goal werd de bal teruggelegd op de zestienmeterlijn en kon hij binnengeschoven worden in de verre hoek, 2-0.  In de 84e minuut kreeg Someren 2 nog een grote kans via Fabio Peters. Een prachtige dieptepass van Thijs Cortenbach werd slecht gecontroleerd, waardoor hij de bal niet langs de Gemert-doelman kon schieten. De bal raakte in een scrimmage en hij ging vervolgens achter. Het bleef bij 2-0 voor Gemert 2.

Aankomende donderdag 17 november moet Someren 2 de resterende 22 minuten inhalen thuis tegen SV Meerssen 2. De blauwwitten dienen een 2-1 voorsprong te verdedigen. 3 zeer belangrijke punten staan op het spel! Aanvang 20.00 uur op sportpark de Potacker te Someren. Zondag 20 november is Someren 2 vrij!

Opstelling: Tim Vinken, Norbert Maas (74' Luc Reinders), Sebastiaan Ten Brugge Cate (74' Patrick Vereijken), Robert van Lierop, Pim van Otterdijk (C) (82' Dennis Roijakkers), Joost v.d. Velden, Justin Hoeben, Thijs Cortenbach, Nick Kusters, Dylan Maas, Fabio Peters.

Verslag: Roel Maes