Wisselvalligheid kost Someren 2 wederom 3 punten tegen laagvlieger Nulandia 2

Mannen zondag, 2, Hoofdklasse HK

6 november 2016 12:00

Celik, M.

In de uitwedstrijd tegen Nulandia 2 kan Someren 2 geen vervolg geven aan de goede thuiswedstrijd tegen NWC 2. Vanaf de eerste minuut ontbrak bij de blauwwitten de gretigheid en scherpte om de 3 punten meer naar Someren te nemen. Collectief falen leidde wederom tot puntverlies (2-0).

Nulandia 2 begon feller aan de wedstrijd dan Someren 2, maar de kansen waren in de beginfase voor de blauwwitten. In de 13e minuut stuurde Rob v.d. Sluijs Nick Kusters diep. Hij wist de uitkomende goalie van Nulandia 2 te omspelen, maar hij schoof de bal voor langs. Nog geen minuut later kreeg Someren 2 wederom een honderd procent kans. Nick Kusters zette Dennis Kanters vrij voor de keeper van Nulandia 2, maar hij was niet scherp genoeg in de afronding waardoor de goalie het schot tot corner kon verwerken. Wat Someren 2 naliet, deed Nulandia 2 in de 20e minuut wel, namelijk scoren. De rechtsbuiten van Nulandia 2 kon door foutief verdedigen van Someren 2 de bal vanaf de achterlijn terugleggen op een in komende man. Hij dacht niet na en schoof de bal vanaf de zestienmeterlijn zuiver binnen.  In de 32e minuut was het wederom raak voor Nulandia 2 (2-0). Balverlies op het middenveld door Someren 2 werd genadeloos afgestraft. De uitkomende Someren 2-goalie Tim Vinken werd omspeeld en de bal kon binnengewerkt worden in een leeg doel. Net voor rust kreeg Someren 2 nog een dot van een kans om terug te komen in de wedstrijd. Rob v.d. Sluijs kwam echter een teenlengte tekort op een goede voorzet van Maico Meulen. Ruststand 2-0.

Na rust kwam Someren 2 iets beter in de wedstrijd. In de 56e minuut had Maico Meulen Someren 2 terug in de wedstrijd moeten brengen. In een 1-tegen-1-situatie met de keeper van Nulandia 2 twijfelde hij te lang, waardoor hij zodanig gehinderd werd door de terugkomende verdediger, zodat de scoringskans hem ontnomen werd. Wel of geen penalty, de bal had allang in het netje moeten liggen. In het resterende deel van de tweede helft kreeg Someren 2 geen grote kansen meer en had het nog geluk dat het niet 3-0 werd. Door wederom een fout van de blauwwitten kreeg Nulandia een goede schietkans. Het schot belandde in het zijnet. Eindstand 2-0.

Het huidige seizoen van Someren 2 is samen te vatten in één woord: wisselvalligheid. Goede wedstrijden worden de week erna weer afgewisseld door nederlagen door collectief falen. De komende 2 wedstrijden wachten Gemert 2  (uit) en Bekkerveld 2 (thuis). Wil Someren 2 deze teams kunnen verslaan, dan zal er als collectief gepresteerd moeten worden met strijd, inzet en beleving.

Opstelling: Tim Vinken, Norbert Maas (71' Mo Khallad), Dennis Roijakkers, Robert van Lierop (80' Vincent v.d. Bogaart), Sebastiaan Ten Brugge Cate, Joost v.d. Velden, Nick Kusters, Luuk Hoeben, Rob v.d. Sluijs, Dennis Kanters en Maico Meulen (80' Mike v.d. Loo).