Someren 2 wint de kanaalderby overtuigend van NWC 2 met 5-0

Mannen zondag, 2, Hoofdklasse HK

30 oktober 2016 11:00

Thomassen, J.

De blauwwitten hebben zich, na de zeperd uit bij Erp 2, goed herpakt tegen NWC 2. Met goed georganiseerd voetbal werd NWC 2 redelijk eenvoudig met 0 punten naar huis gestuurd.

In tegenstelling tot de meeste, gespeelde competitiewedstrijden begon Someren 2 scherp aan de wedstrijd. De organisatie stond goed en bij vlagen werd er goed gevoetbald.  In de 24e minuut kreeg Fabio Peters een dot van een kans op de 1-0. Na een goede eentwee wist Maico Meulen de bal bij de rechtsbuiten van Someren 2 te krijgen. Hij kopte de opstuiterende bal  echter in het vijfmetergebied met een snoekduik over. In de 30e minuut was het dan wel raak voor Someren 2. Wederom een goede voorzet van Maico Meulen werd door Fabio Peters goed gecontroleerd. Uit de draai schoot hij de bal op de paal. Nick Kusters was alert en hij schoot de bal in de rebound vrij eenvoudig binnen (1-0).  In de 37e minuut was het wederom raak voor Someren 2 (2-0). Slecht uitverdedigen van NWC 2 werd wederom door Nick Kusters genadeloos afgestraft middels een schot vanaf de zestienmeterlijn. Niet veel later zag Luuk Hoeben NWC-doelman Stefan Vaas ver voor zijn goal staan. Van ongeveer dertig meter probeerde hij de goalie te verschalken. Echter kon de oud Someren-doelman de bal nog net tot corner verwerken.  In de 42e minuut kreeg de uitstekend spelende Rob v.d. Sluijs nog een goede kans om de wedstrijd al min of meer voor rust te beslissen. Hij was echter ongelukkig in de afwerking en trof de paal. Ruststand 2-0.

In de rust kregen de mannen van hoofdtrainer Niels Roijakkers een duidelijk taak mee voor de tweede helft, namelijk: de nul houden en indien mogelijk de score verder uitbouwen. Beide opdrachten werden volbracht met enige hulp van NWC 2. In de 57e minuut wist Maico Meulen de 3-0 op het scorebord te zetten. Middels een steekpass wist Fabio Peters  Maico Meulen diep te sturen. Maico was eerder bij de bal dan de uitkomende NWC-doelman Stefan Vaas en daardoor kon hij de bal makkelijk in een leeg doel schieten (3-0). In de 65e minuut was het wederom raak voor Someren 2 via Maico Meulen. Een te korte terugspeelbal van Han Kersten werd onderschept door de aanvaller van Someren 2, waardoor hij recht op de NWC-doelman afkon. Eenvoudig schoof Maico Meulen de bal langs de doelman (4-0).  In de 70e minuut was het wederom raak voor Someren 2 (5-0). Nu was Maico Meulen de aangever op Fabio Peters die bal koelbloedig binnenschoot. 5-0 was tevens de eindstand.

Aankomende zondag wacht Someren 2 de lastige uitwedstrijd tegen Nulandia 2. Aanvang 12.00 uur op sportpark Duin en Dael te Nuland. Een zeer belangrijke wedstrijd voor Someren 2, die winnend afgesloten moet worden om naar boven te kunnen blijven kijken.

Opstelling: Tim Vinken, Norbert  Maas, Niek Smits (C), Dennis Roijakkers, Pim van Otterdijk, Joost v.d. Velden, Fabio Peters (82' Sebastiaan Ten Bruggen Cate, Luuk Hoeben, Rob v.d. Sluijs, Nick Kusters (81' Justin Hoeben), Maico Meulen (72' Jan Meulendijks).

Verslag: Roel Maes

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)