Matige eerste helft wordt Someren 2 fataal tegen Deurne 2

Mannen zondag, 2, Hoofdklasse HK

25 september 2016 11:00

Straatman, M.Th.A.

Someren 2 kan geen vervolg geven aan de knappe uitoverwinning bij UDI'19 2. Tegen Deurne 2 was het equipe van hoofdcoach Niels Roijakkers de onderliggende partij in de eerste helft. Rustand 1-3 in het voordeel van Deurne 2. Na rust wist Someren 2 dit niet meer recht te zetten. Eindstand 2-3.

Deurne 2 begon sterk aan de wedstrijd en binnen zes minuten kreeg het al vier kansen om op een 1-0 voorsprong te komen. Deurne 2 was echter slordig in de afwerking.  Someren 2 kon hier in het begin van de wedstrijd weinig tegenoverzetten. Tegen de verhouding in kwam het daarom in de 22ste minuut op een 1-0 voorsprong via Dirk Hurkmans. Een afgeslagen bal werd door hem van circa 20 meter strak tegen de touwen gejaagd. Someren 2 kon slechts 4 minuten van deze voorsprong genieten. Uit een corner wist Deurne 2 koppend vanuit een lastige hoek op 1-1 gelijk te komen. Hierna kwam Someren 2 wel iets beter in de wedstrijd en kreeg het enkele kansen via Dennis Kanters, Devi Fondon en Nick Kusters. Wat Someren 2 niet deed, deed Deurne 2 wel. In de 32e minuut kwamen zij op een 1-2 voorsprong door een goed uitgespeelde counter. Ook sloegen zij toe in de 43ste minuut met een zondags schot die onhoudbaar was voor Someren 2 doelman Dirk Kerkers. In de blessuretijd scoorde Deurne 2 ook nog de 1-4 maar dit doelpunt werd afgekeurd voor buitenspel. Zo bleef er nog enigszins hoop voor de 2e helft.

In de 2e helft kwam Someren 2 beter in de wedstrijd. Zowel Someren 2 als Deurne 2 kregen kansen om te scoren, echter ontbrak de scherpte in de afronding. In de 75e minuut kreeg Someren 2 een dot van een kans via Maico Meulen op de 2-3. Niek Smits bracht met een geweldige diepe bal Maico Meulen in een 1-tegen-1 scoringskans, maar hij wist deze kans niet te verzilveren. In 81e minuut was het dan wel raak voor Someren 2. Via een corner van Luuk Hoeben wist wederom Dirk Hurkmans via een kopbal te scoren voor Someren. In de laatste tien minuten was het ballen naar voren pompen en hopen op de gelijkmaker. Deurne 2 kwam niet meer echt in gevaar en wist daarom een 2-3 overwinning uit het vuur te slepen.

Zondag 2 oktober speelt Someren 2 een lastige uitwedstrijd tegen Blauw Geel'38 2. Aanvang 11.45 uur. De laatste 2 jaar heeft Someren 2 uit in Veghel twee keer een knappe overwinning geboekt. Hopelijk kunnen de blauwwitten zich herstellen van de nederlaag tegen Deurne 2.

Dirk Kerkers, Norbert Maas (69' Justin Hoeben), Niek Smits, Robert van Lierop, Pim van Otterdijk, Dennis Roijakkers (79' Luuk Hoeben), Rob v.d. Sluijs (69' Maico Meulen), Dirk Hurkmans, Devi Fondon, Dennis Kanters, Nick Kusters.

Verslag: Roel Maes
Foto's: Jan  van de Broek

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)