Someren 2 kan de goede competitiestart geen vervolg geven!

RKVV Volharding 2 (zon)

Mannen zondag, 2, Hoofdklasse HK

11 september 2016 12:00

Ven, P.J. van der

Someren 2 won vorige week nog overtuigend en vrij gemakkelijk van SV Venray 2. Tegen Volharding 2 had het equipe  van coach Niels Roijakkers weinig in te brengen. Relatief gemakkelijk en met de helpende hand van SV Someren 2 won Volharding 2 met 5-1.

De start van de wedstrijd was goed van Someren-zijde. Na 2 minuten kregen de blauw-witten al een kans via Rob v.d. Sluijs. De kruising bracht echter redding.  In het reststand van de eerste helft was Volharding 2 heer en meester en  liep Someren 2 achter de feiten aan.  In de 8ste minuut kreeg Volharding 2 haar eerste grote kans. Tim Vinken wist goed redding te brengen op een schot vanaf de zestienmeterlijn. Dit goede keeperswerk kon hij geen vervolg geven. Binnen één minuut zorgden 2 individuele fouten voor 2-0 voorsprong voor Volharding 2. De rood-witten domineerden de eerste helft met fysiek en goed georganiseerd spel en Someren 2 moest blij zijn dat het met rust slechts 2-0 stond.  Grote kop- en schietkansen werden onbenut gelaten door Volharding 2.

In de rust had Someren 2 veel stof tot nadenken.  Een donderspeech van coach Niels Roijakkers leek begin tweede helft zijn vruchten af te werpen. De blauw-witten kwamen feller en beter georganiseerd uit de kleedkamer. Someren had het betere van het spel, maar tot echt honderd procent kansen leidde dit niet. Doelman Van Doorn wist vrij gemakkelijk zijn doel schoon te houden. In de 63ste minuut viel definitief het doek voor Someren 2. Wederom een individuele fout van de Someren-goalie zorgde voor de definitieve nekslag. Het geloof in een betere afloop van de wedstrijd was meteen weg. Volharding wist vervolgens nog de 4-0 en 5-1 te maken en Justin Hoeben redde de eer voor Someren 2 door de 4-1 te maken.

Volgende week wacht Someren 2 wederom een zware uitwedstrijd. UDI'19/Beter Bed 2 is dan de tegenstander. Om 11.00 uur zullen de blauw-witten in Uden met een betere uitvoering van het strijdplan voor de dag moeten komen om de drie punten mee huiswaarts te nemen naar Someren.

Opstelling: Tim Vinken, Sebastiaan Ten Brugge Cate, Dirk Driessen (71' Norbert Maas), Niek Smits (C), Pim van Otterdijk , Joost v.d. Velden (63' Justin Hoeben), Fabio Peters, Dennis Roijakkers (57' Luuk Hoeben), Rob v.d. Sluijs), Dennis Kanters (81' Ron van Stratum) en Maico Meulen.

Verslag: Roel Maes

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)