Overtuigende competiestart Someren 2

Mannen zondag, 2, Hoofdklasse HK

4 september 2016 11:00

Bruekers, T.J.A.M.W.

Someren 2 wist afgelopen zondag de competitie goed te starten met een 2-0 overwinning op SV Venray 2. Doelpunten in de tweede helft waren van Maico Meulen en Devi Fondon.

Wat Someren 1 naliet lukte Someren 2 wel, namelijk SV Venray met 0 punten naar huis sturen. De dag begon onwennig door het ontbreken van hoofdcoach Niels Roijakkers door privéredenen (hier komen we later op terug in dit verslag). Zijn taken werden waargenomen door interim coach Niels Hurkmans, die zijn ongeslagen status als hoofdcoach wilde voortzetten. De spelers en de overige staf waren onder de indruk van zijn strijdplan vol met typische uitspraken à la Hurky! Vooral de tactische zet (in overleg met hoofdcoach Niels Roijakkers) om met Dennis Roijakkers centraal achterin te starten, kwam voor velen als een grote verassing, die achteraf zeer goed uitpakte.

Someren 2 startte de wedstrijd gretig en was de eerste twintig minuten de bovenliggende partij. Kansen onder meer voor Justin Hoeben, Devi Fondon en Pim van Otterdijk werden echter onbenut gelaten. Halverwege de eerste helft kreeg SV Venray 2 meer grip op de wedstrijd, maar toch echte kansen leidden dit niet. Beide teams moesten in de eerste helft nog noodgedwongen wisselen door blessuregevallen. Bij SV Venray 2 moest doelman Van Enckevort het veld verlaten voor voetballer Sucu en bij SV Someren 2 vielen Dennis Kanters en Nick Kusters geblesseerd uit. Zij werden vervangen door Rob v.d. Sluijs en Joost v.d. Velden. In de overige speelminuten van  de eerste helft gebeurde er vrij weinig. Alleen werd interim coach Niels Hurkmans vlak voor rust nog verzocht achter de boarding plaats te nemen, omdat hij volgens scheidsrechter Bruekers te heftig reageerde op een veel te makkelijk gegeven vrije trap aan SV Venray 2.

De tweede helft kwam Someren 2 weer goed uit de startblokken onder leiding van interim coach 2.0 Roel Maes. In de eerste helft werd de nieuwe doelman Sucu van SV Venray 2 nog amper getest. Begin tweede helft wist hij nog knap redding te brengen op goede doelkansen van Someren 2. SV Venray 2 kwam er in de tweede helft niet echt aan te pas en het was wachten op de 1-0. In de 76e minuut kreeg Someren 2 eindelijk waar het de hele wedstrijd al recht op had. Foutief uitverdedigen van doelman Sucu werd genadeloos en op mooie wijze afgestraft door Maico Meulen. De bal werd op het middenveld onderschept en kwam terecht bij Devi Fondon. Op zijn Devi's wist hij de bal bij Maico Meulen te krijgen die de bal hard tegen de touwen jaagde, voordat keeper Sucu weer goed en wel in zijn goal stond. Vlak daarna wist Someren 2 SV Venray 2 de definitieve genaden klap uit te delen. Op aangeven van Luuk Hoeven wist Devi Fondon de bal in de verre hoek te schuiven. Het reststand van de wedstrijd werd zakelijk uitgevoetbald en Someren 2 kwam niet meer in de problemen.

Al met al een terechte overwinning. Na de wedstrijd nam interim coach Niels Hurkmans zijn mannen bijeen en sloot hij af met de wijze uitspraak: "Het is allemaal niet zo moeilijk! Als je maar doet wat je moet doen!". Verder terugkomende op de afwezigheid van Niels Roijakkers. Bij deze willen wij (spelers en staf van Someren 2) hem en zijn vriendin Dorien feliciteren met de geboorte van hun zoontje Lev! Verder bedanken wij Jan Verberne als vervangend verzorger.

Zondag 11 september speelt Someren 2 zijn eerste uitwedstrijd tegen Volharding 2 om klokslag 12.00 uur. Volharding 2 wist zijn eerste wedstrijd knap te winnen uit bij Blauw Geel'38 2 (0-1).

Opstelling: Tim Vinken, Sebastiaan Ten Brugge Cate, Dirk Driessen (83' Niek Smits), Dennis Roijakkers, Pim van Otterdijk (C), Luuk Hoeben, Devi Fondon, Justin Hoeben (90' Mike Verdonschot), Nick Kusters (31' Rob v.d. Sluijs), Dennis Kanters (31' Joost v.d. Velden), Maico Meulen.

Verslag: Roel Maes