Someren lijdt onfortuinlijke nederlaag tegen De Valk

Mannen zondag, 1, 1e klasse D

30 april 2017 14:30

Kok, M.J.

Valkenswaard – Tegen De Valk had Someren het geluk niet aan zijn zijde. Na een treffer in de eerste minuut hadden de blauw-witten  de mogelijkheid om de voorsprong uit te breiden, maar de thuisclub kwam binnen het half uur op gelijke hoogte. Na rust was Someren de beste ploeg, maar De Valk had aan één kans voldoende om de wedstrijd met 2-1 over de streep te trekken.

Snel openingsdoelpunt
De gasten begonnen uitstekend aan de wedstrijd, want al in de tweede minuut scoorde Thijs Cortenbach uit een hoekschop. De bal verdween rechtstreeks achter de verbouwereerde doelman Verhoeven, 0-1. Koen de Louw was voor rust de gevaarlijkste man aan Somerense zijde. Hij stelde met een goed schot doelman Verhoeven op de proef en zag zijn directe tegenstander geel krijgen na een tackle van achter.

Na 28 minuten kon Maarten Werts een schot van dichtbij niet onder controle krijgen en de snelle Sherry Kindo Kamara profiteerde in de rebound, 1-1.

Vermeende strafschoppen
Kort voor rust werd Freek van Bussel in de zestien met twee handen in zijn rug geduwd, maar scheidsrechter Kok vond het onvoldoende om de bal op de stip te leggen. Ook meteen na rust liet de Maastrichtse arbiter het fluitsignaal achterwege toen een verdediger van De Valk hands maakte in zijn eigen strafschopgebied.

Someren sterker na rust
In de tweede helft was Someren de overheersende ploeg. Freek van Bussel kwam op aangeven van Koen de Louw in scoringspositie, maar schoot de bal rakelings voorlangs. Na een uur spelen moest Mike Verdonschot zich met een fikse hoofdwond laten behandelen in het ziekenhuis. Mike Kusters was zijn vervanger en daardoor werd Ravid Kochavi links voorin geposteerd. De geblokte speler voelde zich daar ogenschijnlijk beter in zijn element en zorgde voor een aantal gevaarlijke voorzetten en een prima schot, dat met moeite gekeerd werd door Verhoeven.

Na een lichte overtreding op het middenveld mocht De Valk doorgaan van arbiter Kok. De snelle Kindo Kamara profiteerde daarvan en bracht zijn team tegen de verhouding in op 2-1.

Someren-trainer De Haan bracht met Jeroen van de Kerkhof en Oelse Venhuizen nog twee kopsterke spelers in het veld om de aanval te versterken. Kort voor tijd leek Freek van Bussel te scoren met het hoofd, maar de bal verdween rakelings over de lat. Someren verdiende meer, maar moest uiteindelijk toch met lege handen naar huis terug.

Nacompetitie of rechtstreekse degradatie
Met nog twee wedstrijden voor de boeg tegen Schaesberg en tegen naaste concurrent Volharding is het bereiken van de nacompetitie inmiddels het hoogst haalbare voor Someren. De blauw-witten hebben alles nog in eigen hand, maar kunnen zich geen misperen meer veroorloven, anders dreigt rechtstreekse degradatie naar de tweede klasse.

Someren: Maarten Werts, Koen de Louw, Robin v.d. Aker, Niels Schweren, Ravid Kochavi, Rowel Deelen (84 Oelse Venhuizen), Thijs Cortenbach, Stijn Kusters, Freek van Bussel, Dirk Hurkmans (75 Jeroen v.d. Kerkhof), Mike Verdonschot (60 Mike Kusters)

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Jan v.d. Broek

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker