Dolend Someren over de knie bij Wittenhorst

Mannen zondag, 1, 1e klasse D

26 maart 2017 14:30

Dragstra, T.

Someren- SV Someren heeft het knappe gelijkspel van vorige week tegen koploper SV Meerssen geen vervolg kunnen geven. In eigen huis gingen de mannen van coach Jurgen de Haan met 0-2 onderuit tegen runner-up Wittenhorst.

Achterstand
In de beginfase van de wedstrijd had Someren het lastig en kwam het amper aan voetballen toe. De eerste kans voor de thuisclub ontstond pas halverwege de eerste helft toen Bas Boonman een voorzet van Salim Zeroual rakelings over het doel kopte. Na een half uur kwamen de gasten op voorsprong door een doelpunt van verdediger Bart Zanders, die profiteerde van verwarring in de Somerense defensie en de bal eenvoudig kon binnenlopen, 0-1.

Enkele minuten later schreeuwde de Somerense aanhang om een strafschop nadat Freek van Bussel werd gehaakt in de zestien, maar arbiter Dragstra uit Heerlen wuifde alle protesten weg. De Limburgers werden daarna weer gevaarlijk via Chris Jakobs, maar doelman Maarten Werts wist diens inzet te keren.

Veldoverwicht
Na de pauze creëerde Someren een veldoverwicht en de thuisclub kreeg ook kansen. Een gevaarlijk schot van Salim Zeroual werd door een Limburgse verdediger tot corner verwerkt, maar ook de gasten lieten zich niet onbetuigd. Na een hoekschop volleerde Heinen de bal rakelings naast het doel en Someren-verdediger Oelse Venhuizen hield zijn team op de been door een inzet van Hanssen op de doellijn te keren. Een kwartier voor tijd was Someren dicht bij de gelijkmaker, maar een schot van invaller Nick Kusters werd gekeerd door de Limburgse doelman.

Uiteindelijk werd een domme overtreding de Somerenaren fataal. Michiel Hanssen joeg de bal uit een vrije trap vanaf 20 meter snoeihard in de touwen en bracht de 0-2 eindstand op het scorebord.

Degradatiegevaar
Door deze nederlaag  is Someren terechtgekomen in het lijstje met degradatiekandidaten. Volgende week spelen de blauw-witten een cruciaal duel tegen nummer 10 Minor uit Nuth. Bij winst stijgen de Somerenaren een plaats, maar bij verlies worden de degradatiezorgen alsmaar groter.

Verslag: Gerard Slegers
Foto's: Jan van de Broek