Someren pakt punt bij koploper Meerssen

SV Meerssen 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 1e klasse D

19 maart 2017 14:30

Bechay, P.

Meerssen- De thuisclub kwam al snel op een 1-0 voorsprong, maar nog voor rust kwam Someren langszij door Salim Zeroual. In de tweede helft wisten de blauw-witten met veel passie en strijd het aanvalsspel van de koploper te ontregelen. Zodoende eindigde de wedstrijd in 1-1.

Gelijke ruststand
Someren, zonder de geblesseerde Mike Kusters, had een slechte start op sportpark Marsana. Al in de tweede minuut werd Jeroen v.d. Kerkhof in de lucht verslagen door Michiel Knops, die de bal van dichtbij achter de grabbelende Maarten Werts kopte, 1-0. Niet veel later hield de Somerense doelman zijn team tot tweemaal toe op de been na gevaarlijke inzetten van Van der Schoot. Na een kwartier bracht Bas Boonman zijn teamgenoot Van de Kerkhof in stelling, maar die kreeg de bal in kansrijke positie niet onder controle.

Halverwege de eerste helft moest de Somerense routinier met een kuitblessure naar de kant en werd vervangen door Fabio Peters. Daarna kwam er meer beweging en snelheid in het team. In de veertigste minuut legde Thijs Cortenbach de bal goed breed op Salim Zeroual. Die schoot de bal van afstand via de vingertoppen van doelman Quaden in de benedenhoek, 1-1. Kort voor rust gaf Fabio Peters een lage voorzet op de inkomende Bas Boonman, maar de Limburgse goalie wierp zich voor de bal en bracht redding bij de eerste paal.

Inzet en passie
Na rust werd de wedstrijd er niet beter op, maar beide teams vochten wel voor elke meter en leverden veel strijd. Someren probeerde de Limburgse aanvallen in de kiem te smoren en dat lukte aanvankelijk heel goed. Linksbuiten Dogan Golpek, volgend seizoen in dienst van MVV, kwam niet in zijn spel en dat gold ook voor topscorer Van der Schoot. In het laatste kwartier schakelde de koploper nog een tandje bij. Borgers raakte de paal en zag zijn inzet via Maarten Werts over het doel verdwijnen. Kort voor tijd kreeg Someren een vrije trap net buiten de zestien. Thijs Cortenbach legde aan, maar schoot de bal in de handen van de doelman. In de slotfase werd het nog even billen knijpen voor de gasten, maar het gelijke spel werd over de streep getrokken en dat moet het team van Jurgen de Haan vertrouwen geven voor de komende wedstrijden.

Opstelling Someren: Maarten Werts, Koen de Louw, Oelse Venhuizen, Niels Schweren, Robin v.d. Aker, Rowel Deelen, Thijs Cortenbach, Stijn Kusters, Salim Zeroual, Bas Boonman, Jeroen v.d. Kerkhof (25 Fabio Peters)

A.s. zondag 26 maart speelt Someren op sportpark De Potacker tegen nummer 4 Wittenhorst.

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Jan v.d. Broek

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)