Someren sluit eerste seizoenshelft af met 3-0 winst

Mannen zondag, 1, 1e klasse D

11 december 2016 14:30

Bechay, P.

Someren heeft de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop uitstekend afgesloten door met 3-0 te winnen van Volharding. Koen de Louw was met een assist en twee doelpunten het goudhaantje bij de thuisclub. De openingstreffer kwam op naam van Stijn Kusters.

Verdiende voorsprong
De thuisclub, met Stijn Kusters als gelegenheidsspits, speelde een aardige eerste helft met veel balbezit en redelijk wat druk naar voren. Doelman Maarten Werts moest twee keer handelend optreden, maar de beste kansen waren voor Someren. Eerst was het Stijn Kusters die een voorzet van Mike Kusters gevaarlijk op doel kopte. De Volharding-goalie bracht echter redding bij de eerste paal. In de achttiende minuut werd Koen de Louw zwaar gehinderd binnen het strafschopgebied. Desondanks kon hij de bal afleggen op Stijn Kusters, die niet aarzelde en laag over de grond de 1-0 aantekende. Someren kreeg nog meer kansen, maar een afstandsschot van Mike Kusters verdween rakelings naast het doel en Luuk Hoeben en Koen de Louw hadden het vizier ook niet op scherp staan.

Tweemaal Koen de Louw
Meteen na rust kreeg Someren twee riante mogelijkheden om de voorsprong te verdubbelen, maar Stijn en Koen strandden allebei op doelman Wieleman. Op het middenveld speelde Salim Zeroual, zowel aanvallend als defensief, een prima wedstrijd. Na een splijtende pass van Mike Kusters speelde Koen de Louw zich op links vrij en scoorde in de verre hoek de 2-0. Op aangeven van Stijn herhaalde Koen dat kunststukje in de 84ste minuut op de rechterflank. Hij soleerde voorbij zijn tegenstander en rondde fraai af, 3-0.

Het slotoffensief van Volharding leverde slechts een handvol hoekschoppen op en een gevaarlijke vrije trap van Verstegen, die door Maarten Werts goed werd gepareerd. Zodoende stapte Someren voor de zevende keer dit seizoen zonder tegentreffers van het veld.

Voor de winterstop heeft Someren nog twee wedstrijden te gaan. A.s. dinsdagavond speelt de ploeg van Jurgen de Haan op sportpark De Braak een oefenwedstrijd tegen Helmond Sport. Op zondag 18 december volgt in eigen huis de bekerwedstrijd tegen Schijndel.

Someren: Maarten Werts, Robin v.d. Aker (86 Wesley v.d. Boomen), Oelse Venhuizen, Niels Schweren, Mike Kusters, Salim Zeroual, Mike Verdonschot (70 Freek van Bussel), Rowel Deelen, Stijn Kusters, Luuk Hoeben (75 Thijs Cortenbach), Koen de Louw.

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Jan v.d. Broek