Someren wint in extremis van SSS’18

Mannen zondag, 1, 1e klasse D

13 november 2016 14:30

Kok, M.J.

Ook in Overloon moest Someren aantreden met veel invallers in de gelederen. Vorige week leverde dat nog een zeperd op tegen SC Susteren, maar tegen SSS’18 werd de tweede overwinning van het seizoen geboekt.

SV Someren leek lange tijd op een zevende gelijkspel af te stevenen, maar door een doelpunt in de slotminuut gingen de drie punten alsnog mee naar Someren. Luuk Hoeben zette met een splijtende pass zijn teamgenoot Mike Verdonschot vrij voor het doel van SSS’18. De jonge vleugelaanvaller liet de doelman vervolgens kansloos.

Over de gehele wedstrijd genomen, had SSS’18 de beste kansen, maar doelman Maarten Werts stond steeds op de goede plaats. Ook hadden de aanvallers van SSS’18 hun vizier niet op scherp staan. Het elftal van Someren was weer op veel plaatsen aangepast. Niek Smits startte in de basis evenals Luuk Hoeben. Dirk Hurkmans begon op de reservebank.

In de eerste helft waren beide partijen goed aan elkaar gewaagd. In het eerste gedeelte was SSS’18 wat beter, maar daarna nam Someren het initiatief over.

In de 2e helft was SSS’18 iets gevaarlijker, maar Somerenaar Mike Verdonschot was de enige die scoorde. Kort daarvoor had invaller Rob van der Sluys zijn team al op voorsprong moeten zetten. Hij speelde de keeper uit, maar zijn inzet was te slap zodat een verdediger nog juist voor de doellijn redding kon brengen.

Een belangrijke overwinning voor Someren dat de drie punten zal koesteren.

a.s. Donderdag speelt het team van Jurgen de Haan een bekerwedstrijd tegen Olympia 18 uit Boxmeer. We zullen zien of Someren weer een ronde verder kan komen.

Verslag: Fons Hasselman

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)