Someren boekt eerste overwinning van het seizoen

SV Meerssen 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 1e klasse D

9 oktober 2016 14:30

Stevens, G.H.A.

Someren heeft de thuiswedstrijd tegen SV Meerssen met 2-0 gewonnen. De ploeg van Jurgen de Haan had het lastig tegen de ploeg uit Limburg maar wist dankzij treffers van Mike Verdonschot en een uitblinkende Oelse Venhuizen de drie punten in Brabant te houden: 2-0.

De bezoekers uit Meerssen begonnen sterk aan de wedstrijd, direct vanaf de aftrap werd de snelle buitenspeler Golpek de diepte ingestuurd maar het was Wesley van de Boomen die zijn scherpe voorzet kon weghalen ten koste van een corner. Uit de corner was het Knops die hard inkopte maar het was Maarten Werts die met een knappe reflex een treffer kon voorkomen. Someren meldde zich in de beginfase ook voor het vijandelijke doel en het was Salim Zeroual die na een goede actie van Mike Verdonschot die de thuisploeg op voorsprong had moeten schieten maar in kansrijke positie schoot Zeroual over de bal. De Somerense voorsprong zou er uiteindelijk toch komen, na iets meer dan een kwartier gaf Oelse Venhuizen met veel gevoel een steekpass die door Mike Verdonschot doeltreffend werd afgerond; 1-0. Hierna namen de bezoekers het initiatief zonder echt gevaarlijk te worden. Het was Someren dat zelfs dichtbij een verdubbeling van de voorsprong was na iets meer dan een half uur spelen: Oelse Venhuizen kopte uit een hoekschop het leer hard op de lat. Met nog ruim vijf minuten te spelen in de eerste helft was Meerssen dichtbij de gelijkmaker maar een inzet van Borgers ging via de paal weer terug het veld in.

Zonder wijzigingen begonnen de 22 acteurs weer aan de tweede helft. Someren startte overtuigend en kreeg in de 47ste minuut een corner: Freek van Bussel wist het hoofd van Oelse Venhuizen te vinden en die knikte de bal beheerst tegen de touwen; 2-0. Na deze treffer namen de bezoekers direct weer het initiatief en gingen ze op zoek naar de aansluitingstreffer. Tot veel uitgespeelde mogelijkheden kwamen ze echter niet en dit was vooral te danken aan de achterhoede van Someren die vandaag uiterst geconcentreerd speelde. Wanneer het gevaarlijk dreigde te worden dan werd dit snel in de kiem gesmoord. Met nog een kwartier op de klok was invaller Hannon dichtbij Limburgs succes maar zijn inzet werd door Maarten Werts keerde de inzet vakkundig. Door de risico’s die Meerssen nam kreeg Someren veel ruimte maar de passing was vaak te slordig. In de laatste minuut was Maico Meulen nog dichtbij een Somerense treffer maar de rappe aanvaller zag zijn inzet gekeerd worden door doelman Quaden. De uitstekend fluitende arbiter Stevens floot kort daarna voor het einde.

Volgende week zondag, 16 oktober, speelt Someren een uitwedstrijd tegen ZSV. Het duel op sportpark De Kranenmortel begint om 14.30 uur.

Verslag: Bart Werts.
Foto's: Jan van de Broek

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)