Tiental SV Someren houdt stand tegen Deurne

Mannen zondag, 1, 1e klasse D

25 september 2016 14:30

Loontjens, J.P.M.

Someren - Voor de derde maal op rij behaalde SV Someren een gelijkspel. Tegenstander Deurne wist niet te profiteren van de rode kaart die Someren-verdediger Niels Schweren in de zestigste minuut ontving. Een half uur later stond de 1-1 ruststand nog steeds op het scorebord.

Laat tegendoelpunt
Beide teams deelden de punten na een spannende en interessante wedstrijd. Na wat speldenprikjes over en weer kwam de thuisclub in de twintigste minuut op voorsprong. Een steekpass van Ravid Kochavi werd door Bas Boonman eenvoudig gecontroleerd en afgerond, 1-0. Freek van Bussel had zijn team op 2-0 kunnen zetten, maar aarzelde iets te lang met de afronding, zodat een Deurnese verdediger nog redding kon brengen.. Harm v.d. Steen was de gevaarlijkste man aan Deurnese zijde, maar hij had het vizier vandaag niet op scherp staan. Zowel met het hoofd als met de voet miste hij het doel en zijn enige geplaatste inzet werd door doelman Maarten Werts met een knappe reflex gepareerd. In de blessuretijd van de eerste helft kwam Deurne toch nog op gelijke hoogte via Dennis Groen , 1-1.

Rode kaart
Ook in de tweede helft kregen beide teams meerdere kansen. Salim Zeroual legde de bal na een paar minuten in de voeten van de vrijstaande Freek van Bussel. Een verdediger bracht echter nog redding door de bal over de achterlijn te glijden. Een half uur voor tijd kreeg Niels Schweren na een onbesuisde tackle de rode kaart van scheidsrechter Loontjens. Met een man meer kon Deurne het verschil niet maken. Sterker nog, in ondertal kregen de gastheren een paar goede mogelijkheden. Doelman Bukkems bracht redding op een vrije trap van Freek van Bussel en keerde met moeite een stuiterbal van Salim Zeroual. Tien minuten voor tijd ontdeed Freek zich van twee tegenstanders, maar ook hij strandde op de Deurnese goalie. In het laatste kwartier nam de druk van de bezoekers toe. Rechtsbuiten Maarten Vos kreeg o.a. een paar mogelijkheden, maar mede door doelman Maarten Werts pakte Someren wederom een punt.

Someren: Maarten Werts, Wesley v.d. Boomen, Oelse Venhuizen, Niels Schweren, Mike Kusters, Stijn Kusters, Salim Zeroual, Rowel Deelen, Freek van Bussel (87 Robin v.d. Aker), Bas Boonman (68 Mike Verdonschot), Ravid Kochavi.

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Trudy Hasselman