Doelman Maarten Werts redt punt voor Someren

Mannen zondag, 1, 1e klasse D

18 september 2016 14:30

Meijers, R.H.F.A.

Tegen Bekkerveld speelde Someren aanvankelijk een goede wedstrijd. Voor rust waren de Somerenaren minstens gelijkwaardig aan de thuisclub. In de laatste twintig minuten kwamen de bezoekers stevig onder druk te staan. Doelman Maarten Werts hield zijn team echter op de been en de stand bleef 0-0.

Beide teams speelden in de eerste helft erg behoudend. Pas in de twintigste minuut viel de eerste doelkans te noteren. Freek van Bussel speelde zich goed vrij in de zestien en schoot de bal half vallend rakelings naast het Limburgse doel. Vluggen miste aan de andere kant. Op slag van rust schoot Freek van Bussel hard op doel. Een Limburgse verdediger werkte de bal echter nog over de achterlijn.

Coach Dick Voorn van Bekkerveld was zichtbaar teleurgesteld over de verrichtingen van zijn team en wisselde in de rust twee spelers. Het leverde aanvankelijk weinig rendement op voor de thuisclub.  Tien minuten na rust leek Freek van Bussel zelfs te gaan scoren voor de bezoekers. Hij nam een vrije trap vol op z’n pantoffel, maar de bal verdween via de doelman en de paal over de achterlijn.

In het laatste kwart van de wedstrijd werden de gastheren sterker. Sjors van Velzen werd in de spits geposteerd om met zijn lengte nog iets te forceren. Dat leverde via o.a. Vluggen en Dowson inderdaad gevaar op, maar geen treffer.

Maarten Werts kroonde zich in de slotfase tot man of the match met enkele fantastische reddingen.  Mede daardoor kon Someren een punt mee naar huis nemen.

Someren: Maarten Werts, Wesley v.d. Boomen, Oelse Venhuizen, Niels Schweren, Mike Kusters, Stijn Kusters, Salim Zeroual, Rowel Deelen (78 Mike Verdonschot), Freek van Bussel, Bas Boonman, Ravid Kochavi.

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Jan v.d. Broek