Someren en Geldrop verdelen de punten

Geldrop 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 1e klasse D

11 september 2016 14:30

Hensgens, R.H.

Geldrop – Op sportpark De Kievit hield Someren een verdiend punt over aan de ontmoeting met VV Geldrop. Nadat Stijn Kusters de blauw-witten in de vijftiende minuut op een 0-1 voorsprong had gezet, kwam de thuisclub nog voor rust langszij via een vrije trap, die van dichtbij werd binnengeschoten door Coen Janssen, 1-1.

De gasten speelden tactisch gezien een goede wedstrijd. Geldrop mocht het spel maken, maar de groen-witte aanvallers werden fel op de huid gezeten en konden nauwelijks gevaar stichten. Someren loerde op de counter en was vooral gevaarlijk bij dode spelmomenten. De eerste kans van de wedstrijd was voor Stijn Kusters, die de bal bij de eerste paal over het doel kopte na een hoekschop van Freek van Bussel. Na een kwartier spelen, leverde de Somerense tactiek rendement op. Een hoekschop van Salim Zeroual werd bij de eerste paal binnengekopt door Stijn Kusters, 0-1.

Op slag van rust bracht Someren zichzelf in de problemen. Doelman Maarten Werts pakte een bal, die door Wesley v.d. Boomen al dan niet met opzet werd teruggespeeld, in zijn handen i.p.v. hem weg te trappen. Scheidsrechter Hensgens twijfelde niet en kende Geldrop een vrije trap toe op vijf meter van het doel. Janssen wist wel raad met dit buitenkansje en zorgde voor de 1-1 ruststand.

In de tweede helft was Someren weer gevaarlijk via hoekschoppen, maar Dirk Hurkmans en Freek van Bussel wisten het net niet te vinden. Maarten Werts kon aan de andere kant doelpogingen van Desriac en van Kuylaars onschadelijk maken

In blessuretijd kregen beide teams nog een goede kans. Someren-invaller Oelse Venhuizen won een kopduel in de zestien, controleerde de bal met de rug naar het doel en zag zijn omhaal rakelings naast de paal verdwijnen.

In de slotminuut haalde Sidney Gakpo vol uit voor de thuisclub, maar Maarten Werts toonde wederom zijn klasse en tikte de bal over de lat.

A.s. zondag speelt Someren weer een uitwedstrijd en wel tegen het Heerlense Bekkerveld. Hopelijk zijn ook dan veel supporters van de partij om onze spelers te ondersteunen.

Someren: Maarten Werts, Wesley v.d. Boomen, Stijn Kusters, Niels Schweren, Mike Kusters, Salim Zeroual, Mike Verdonschot (79 Dévi Fondon), Rowel Deelen, Freek van Bussel (88 Oelse Venhuizen), Dirk Hurkmans (69 Ravid Kochavi), Bas Boonman.

Verslag: Gerard Slegers

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)