Someren via overwinning op NWC naar volgende ronde districtsbeker

NWC 1 (zon)

Mannen, 1, Groep 1 L69

23 augustus 2016 18:45

Ploegstra, T.

Asten – In een wedstrijd met weinig hoogtepunten won Someren nipt met 1-2 van buurman NWC. Na twee van de drie bekerwedstrijden hebben de eersteklassers Nemelaer en Someren zich definitief geplaatst voor de tweede ronde.

In  het tweede bekerduel tussen NWC en Someren konden beide teams nog niet compleet aantreden. NWC-coach Eugéne Marijnissen durfde het aan om te starten met een erg jong  basisteam. Dat jonge team bood Someren gedurende de wedstrijd goed partij en de eerste kans van de wedstrijd was ook voor de thuisclub. Aanvoerder Jeroen van Deursen liet een gevaarlijk schot los dat door doelman Maarten Werts knap gepareerd werd. Someren kreeg voor rust ook één doelrijpe kans, maar Freek van Bussel kopte de bal rakelings naast het doel van Koen van Dijck.

Vrij snel na rust kwam de thuisclub op voorsprong. Na een laag inschoten vrije trap van Arne van Geffen verschalkte Freek van Bussel (die afgelopen zaterdag al vier keer scoorde tegen Nieuw-Woensel) nu zijn eigen doelman, 1-0.

Dennis Kanters, die in de Somerense ploeg kwam voor de geblesseerde Wesley v.d. Boomen, gaf meteen zijn visitekaartje af door een aantal NWC-spelers te passeren. Hij bekroonde zijn solo met een goede pass op de vrijstaande Salim Zeroual, maar die had het vizier niet op scherp staan.

Uiteindelijk scoorde Someren nog tweemaal uit dode spelmomenten. Rowel Deelen was beide keren de aangever en centrale verdediger Oelse Venhuizen was telkens doeltreffend. Hij bracht zijn ploeg langszij door de bal tegendraads binnen te koppen en in de slotfase scoorde hij ook nog de winnende treffer, 1-2.

Zoals gezegd, speelt Someren a.s. zaterdag tegen Nemelaer. Aanvang: 18.00 uur. Omdat beide teams zich al geplaatst hebben voor de tweede ronde, is deze onderlinge wedstrijd er slechts een voor de statistieken. Maar het is natuurlijk ook een aardige graadmeter voor de eerste competitiewedstrijd tegen Venray op zaterdagavond 3 september.

Opstelling Someren
Maarten Werts, Wesley v.d. Boomen (62 Dennis Kanters), Oelse Venhuizen, Robin v.d. Aker, Robert van Lierop, Stijn Kusters, Nick Kusters (46 Bas Boonman), Rowel Deelen, Freek van Bussel, Salim Zeroual, Maico Meulen (46 Ravid Kochavi).

Opstelling NWC
Koen van Dijck, Leon van den Bosch (80' Tim van Stiphout), Tom van Bussel, Martijn Henst, Luuk Castelijns, Arne van Geffen (55' Mark Bosch), Merijn van Brussel, Menno Janssen, Timo Janssen, Jeroen van Deursen (65' Sander van den Eijnde) en Gianni Steijlen.

Doelpunten
54'   1-0   Freek van Bussel (eigen doelpunt)
71'   1-1   Oelse Venhuizen
88'   1-2   Oelse Venhuizen