Someren heeft aan één goede helft genoeg

Sarto 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 1e klasse/2e klasse 4 nacompetitie

26 mei 2016 19:00

Cock, R.N. de

Met een overtuigende 1-3 overwinning op het Tilburgse Sarto heeft Someren zich weten te plaatsen voor de halve finale van de nacompetitie. Op sportpark Westend scoorden Salim Zeroual, Rowel Deelen en Freek van Bussel voor de blauw-witten.

Tijdens de warming-up kreeg Someren een fikse tegenslag te verwerken, Wesley van de Boomen haakte geblesseerd af en werd vervangen door Joost van der Velden. In de beginfase had Sarto het initiatief zonder echt gevaarlijk te worden. Someren kwam na een kwartier beter in de wedstrijd, een afgeslagen corner werd door Rowel Deelen ineens op zijn slof genomen maar zijn inzet ging rakelings langs. De waarschuwing was niet besteed aan Sarto, amper vier minuten later mocht het massaal opgekomen Somerense publiek toch juichen. Een vrije trap van Robin van de Aker werd door Oelse Venhuizen  hard op de paal gekopt, Salim Zeroual tikte de rebound binnen; 0-1. Sarto drukte na deze teleurstelling Someren wat verder terug en kreeg op het half uur een uitstekende mogelijkheid om op gelijke hoogte te komen; Tim van Bladel schoot echter vanaf dichtbij hoog over. Someren werd daarna wat sterker en kwam pal voor rust op 0-2; Rowel Deelen kreeg op 24 meter van de goal en schoot de bal met veel gevoel schitterend in de kruising. De koek voor Someren was echter nog niet op, amper zestig tellen later werd de wedstrijd beslist: Freek van Bussel profiteerde met een sublieme lob van slecht uitverdedigen van de Sarto doelman; 0-3.

De tweede helft was er eentje die ook schriftelijk afgedaan had kunnen worden, Sarto was de wanhoop nabij en Someren geloofde het wel. Beide teams kregen mogelijkheden om te scoren maar vonden iedere keer beide doelmannen op hun pad. In de slotminuten was het Timo Kok die met een knappe volley de 1-3 liet aantekenen.

Someren speelt komende zondag een uitwedstrijd tegen WSC uit Waalwijk, de return vindt plaats op donderdag 2 juni op De Potacker.

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)