Invaller-doelman houdt SV Someren op de been

Mannen zondag, 1, 1e klasse/2e klasse 4 nacompetitie

22 mei 2016 14:30

Bos, C.W.

Someren – De thuisclub behaalde in de eerste nacompetitieronde een zwaarbevochten zege op het Tilburgse Sarto. Na de 1-0 voorsprong via Salim Zeroual werden de blauw-witten flink onder druk gezet. Invaller-doelman Tim Vinken, normaliter keepend in het derde elftal, trok de overwinning over de streep met enkele uitstekende reddingen.

Someren begon de wedstrijd met een gehavend team. Naast de zieke doelman Maarten Werts ontbraken de geblesseerde Ravid Kochavi, Bas Boonman en Koen de Louw en in de warming-up haakte ook nog Dévi Fondon af.

Voor rust waren beide teams redelijk aan elkaar gewaagd. Het combinatievoetbal bij de Tilburgers was beter verzorgd, maar de thuisclub was iets gevaarlijker. Na een goed genomen hoekschop van Mike Kusters raakte Dirk Hurkmans de bal niet goed en kopte voorlangs het doel. Maico Meulen verscheen vrij voor de doelman na een assist van Freek van Bussel, maar zijn inzet verdween rakelings naast het doel. Aan de andere kant was Tim Vinken twee keer alert bij schoten van Wamars en Prince. Vijf minuten voor rust werd de bal na een voorzet van Maico Meulen met de hand getoucheerd door een Sarto-verdediger. Scheidsrechter Bos wees resoluut naar de stip en Salim Zeroual zette zijn team beheerst op voorsprong, 1-0.

Na de thee speelden de bezoekers vol op de aanval en ze lieten Someren niet meer  in de wedstrijd komen. Met een katachtige reflex voorkwam Tim Vinken een zeker lijkende treffer en na een scrimmage voor het doel brachten achtereenvolgens Vinken en Robin v.d. Aker redding. Ook een schot van Prince werd gepareerd door de Somerense doelman. Omdat de thuisclub stand hield, ontstond er soms wat frustratie bij de Tilburgers en dat kwam drie Sarto-spelers op een gele kaart te staan. In de laatste twintig minuten bracht coach Jurgen de Haan met Oelse Venhuizen nog een extra verdediger in de ploeg. De gasten bleven druk zetten, maar de defensie van Someren (niet voor niets de minst gepasseerde uit de tweede klasse F) wist van geen wijken.

A.s. donderdag om 19.00 uur vindt de return plaats in Tilburg. Someren heeft aan een gelijkspel voldoende om zich te plaatsen voor de volgende ronde van de nacompetitie.

Someren: Tim Vinken, Robin v.d. Aker, Wesley v.d. Boomen, Niels Schweren, Mike Kusters, Rowel Deelen, Salim Zeroual, Freek van Bussel, Dirk Hurkmans, Maico Meulen (71 Oelse Venhuizen), Fabio Peters (82 Joost v.d. Velden)

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Jan v.d. Broek