Seizoen Someren blijft spannend na puntenverlies tegen hekkensluiter

Laar 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

8 mei 2016 14:30

Eijgelsheim, M.F.M.G.

Weert – In de voorlaatste competitiewedstrijd tegen SV Laar had Someren de derde periodetitel binnen handbereik. Na een sterke tweede helft bleven de bezoekers echter steken op een 1-1 gelijkspel. Verrassend genoeg lopen de Somerenaren toch nog een punt uit in de laatste periodestand.

Coach Jurgen de Haan was na afloop zwaar teleurgesteld dat zijn team het  tegen hekkensluiter SV Laar niet af kon maken. Na een kwartier kwam Someren op voorsprong toen doelman Stijnen een voorzet van Koen de Louw liet glippen.  Freek van Bussel profiteerde gretig van dit buitenkansje en tikte de bal over de doellijn, 0-1.

Het al gedegradeerde Laar kwam binnen het half uur op gelijke hoogte. De Somerense verdediging werd op snelheid geklopt en Luc Seerdens kopte de 1-1 binnen.  Somerenaar Rowel Deelen soleerde daarna voorbij enkele tegenstanders en schoot de bal rakelings over de lat.

Na rust deed Someren wat het in het eerste bedrijf verzuimde: de tegenstander stevig onder druk zetten. Salim Zeroual zakte een linie en mede daardoor stond het elftal beter. SV Laar moest alle zeilen bijzetten om het gelijke spel vast te houden en dat lukte wonderwel. De Weerter doelman revancheerde zich voor zijn fout bij de 0-1 door inzetten van Koen de Louw en Freek van Bussel te pareren. Bovendien had hij geluk toen een schot van Salim Zeroual via de lat over het doel zeilde. Rowel Deelen zag zijn schot via een Limburgs been over de achterlijn verdwijnen en een volley van Dirk Hurkman werd uit de winkelhaak gekopt door een Laar-verdediger. De gastheren werden één keer gevaarlijk uit een counter, maar invaller-doelman Tim Vinken bracht uitstekend redding.

De laatste goede kans van Someren was voor Dévi Fondon, maar doelman Stijnen griste de bal van zijn schoen voordat de jonge aanvaller kon uithalen. Someren speelde een goede tweede helft, maar het was helaas niet overtuigend genoeg.

De laatste competitiewedstrijd tegen NWC op tweede Pinksterdag zal niet om des keizers baard gespeeld worden. Someren moet winnen om verzekerd te zijn van de derde periodetitel en de nacompetitie.

Someren: Tim Vinken, Koen de Louw, Wesley v.d. Boomen (45 Fabio Peters), Oelse Venhuizen (36 Niels Schweren), Mike Kusters, Rowel Deelen, Dévi Fondon (85 Maico Meulen), Robin v.d. Aker, Freek van Bussel, Dirk Hurkmans, Salim Zeroual

Verslag: Gerard Slegers