Someren declasseert koploper met 4-0

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

3 april 2016 14:30

Verpaalen, J.M.E.M.

De thuisclub won eenvoudig van koploper EFC. Bij rust was het al 3-0 voor de blauw-witten. In het tweede bedrijf schakelde Someren een tandje terug, maar het wist in de slotfase nog eenmaal te scoren via Koen de Louw.

Voortvarende start
Koploper EFC  miste vandaag drie basisspelers, terwijl ook Someren aantrad met een gedecimeerd basiselftal  De ploeg uit Eersel had er duidelijk meer moeite mee dan de gastheren. Al na dertien minuten stond de ploeg van Jurgen de Haan op een comfortabele 2-0 voorsprong. Het eerste doelpunt kwam op naam van Dévi Fondon,  die een voorzet van Mike Kusters met het hoofd verlengde en doelman Wouters kansloos liet. Daarna bracht Koen de Louw met een fraaie steekpass Freek van Bussel in stelling. Die nam de bal op de wreef en scoorde beheerst de 2-0.

Na een kwartier spelen, trok EFC het initiatief wat meer naar zich toe en kreeg ook een kans op de aansluitingstreffer, maar doelman Maarten Werts pareerde de inzet van Tim van Ekert.

Freek van Bussel bracht vijf minuten voor rust de derde Somerense treffer op zijn naam. De lange spits werd niet goed gedekt en knikte een voorzet van Ravid Kochavi fraai binnen in de verre hoek.

Op slag van rust werd een schot van Dirk Hurkmans door de EFC-doelman uit het doel getikt. In dezelfde minuut ontving Joël Prat zijn tweede gele kaart en moesten de gasten met tien man verder.

Behoudende tweede helft
Na rust nam Someren wat gas terug. Het bleef rustig op balbezit spelen en zocht beheerst de weg naar voren. In de vijfde minuut na rust werd Freek van Bussel gelanceerd. Terwijl hij op het EFC-doel afging, werd hij net buiten de zestien onderuit gehaald door een Eerselse verdediger, die in zijn handen mocht klappen dat hij er met slechts geel vanaf kwam. De vrije trap werd door Freek zelf genomen, maar leverde slechts een hoekschop op. Daarna werd een indraaiende vrije trap van Salim Zeroual voorbij het doel gekopt door Ravid Kochavi.

EFC  kreeg na rust een goede scoringskans: Bas Beljaars speelde zich knap vrij, maar zijn inzet werd met de voet gekeerd door Maarten Werts.

In de slotfase van de wedstrijd bracht zijn collega Wouters redding na een doelpoging van invaller Nick Kusters. Een andere invaller, Dennis Kanters, legde kort voor tijd de bal breed op Koen de Louw, die met een strak schot in de linkerbenedenhoek zorgde voor de 4-0 eindstand.

Derde periode
EFC blijft koploper in de 2e klasse F, want diverse achtervolgers leden ook puntverlies. Someren gaat dankzij deze overwinning aan de leiding in de derde periode. A.s. zondag speelt Someren een uitwedstrijd in Weert tegen Wilhelmina’08.

Someren: Maarten Werts, Koen de Louw, Wesley v.d. Boomen, Oelse Venhuizen, Mike Kusters, Rowel Deelen, Dévi Fondon (80 Robin v.d. Aker), Salim Zeroual, Freek van Bussel, Dirk Hurkmans (83 Dennis Kanters), Ravid Kochavi (72 Nick Kusters).

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Jan v.d. Broek