Gehavend Someren speelt gelijk tegen Nieuw Woensel

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

20 maart 2016 14:30

Geertsen, L.R.M.

Eindhoven -  Tegen Nieuw Woensel behaalde Someren een terecht 0-0 gelijkspel. Someren was in de eerste helft de betere ploeg met de beste kansen en Nieuw Woensel was dat in de tweede helft.

Trainer Jurgen de Haan van Someren had flink moeten puzzelen om het elftal samen te stellen. Door diverse blessures en schorsingen moest het elftal worden aangevuld met veel spelers van het 2e elftal. Een van deze spelers, Devi Fondon, kreeg enkele goede kansen, maar wist niet te scoren. Cansiziar Demar was gevaarlijk namens Nieuw Woensel, maar zijn inzet ging over. In de 36e minuut was er een aanval van Someren, waarbij Koen de Louw de bal vanaf de achterlijn teruglegde op Freek van Bussel.  Helaas raakte hij de bal niet goed, waardoor ook deze kans verloren ging. Het slechte veld was hier mogelijk debet aan, want met name de Somerense spelers hadden daar veel moeite mee. Combinaties waren erg moeilijk, waardoor beide teams veelvuldig de lange bal hanteerden. Dit kwam het spel niet ten goede.

Nieuw Woensel was in de tweede helft de bovenliggende partij. Someren kwam enkele malen goed weg, omdat de aanvallers van Nieuw Woensel de bal niet onder controle kregen voor het doel van Someren. Anthony de Haan van Nieuw Woensel  kwam bij een snelle uitval in kansrijke positie voor het doel van Someren, maar zijn schot ging net naast. In de 73e minuut had Someren een penalty moeten krijgen. Dirk Hurkmans werd in de zestien onderuit gehaald, maar de verder goed leidende scheidsrechter Geertsen zag dit anders en liet doorspelen. Beide trainers brachten tegen het einde van de wedstrijd nog enkele wissels in, maar dit veranderde niets meer aan het spelbeeld en ook niet in de stand.

Verslag: Fons Hasselman