Belangrijke driepunter voor Someren tegen RKVVO

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

21 februari 2016 14:30

Steeman, G.

Veldhoven- Op een winderig sportpark ‘De Heikant’ behaalde Someren een moeizame overwinning op RKVVO uit Oerle. Na een 0-0 ruststand werd het uiteindelijk 1-2 voor de blauwwitten dankzij doelpunten van Freek van Bussel en Koen de Louw.

Blessures
Het door blessures geteisterde team van coach Jurgen de Haan miste in Veldhoven ook de geschorste Ravid Kochavi. Bas Boonman was voor het eerst sinds november 2015 weer inzetbaar. Zijn rentree was echter van korte duur, want binnen het half uur moest de Somerense aanvaller weer geblesseerd afhaken.

Het begin van de wedstrijd was hoopgevend voor de Somerenaren. Op aangeven van Rowel Deelen stond Koen de Louw plotseling vrij voor het RKVVO-doel, maar hij raakte de bal onvoldoende en strandde op doelman Koek. Halverwege de eerste helft was ook Nick Kusters dichtbij een doelpunt, maar zijn inzet verdween rakelings voorlangs het doel. Enkele minuten voor rust kopte Dennis Kanters de bal tegen de lat.

Spannende tweede helft
In het eerste bedrijf kon de thuisclub geen doelkansen  creëren, maar dat veranderde na rust. Op aangeven van invaller Jordan Bujitu schoot Sam Heinemans in het zijnet. In dezelfde minuut dat Somerenaar Robin van de Aker het veld moest verlaten met een hamstringblessure kwam zijn team op voorsprong. Een voorzet van Nick Kusters belandde, al dan niet bewust, in de voeten van Freek van Bussel die de 0-1 aantekende. Koen de Louw had even later de 0-2 op zijn hoofd, maar hij raakte de bal niet goed.

De organisatie bij de gasten was daarna een tijdje zoek en de thuisclub ging fanatiek op zoek naar de gelijkmaker. Een schot van Heinemans werd nog gepareerd door Maarten Werts, maar de Somerense doelman had het nakijken toen Martijn van Dijk de bal in de rechterhoek schoof, 1-1. Van Dijk leek ook op weg naar de 2-1, maar werd teruggefloten door scheidsrechter Steeman wegens vermeend buitenspel.

In de laatste tien minuten werd Someren ook weer gevaarlijk. Koen de Louw raakte de doelman en in de rebound mikte Dirk Hurkmans naast het doel. Enkele minuten voor tijd haalde Koen zijn gram. Hij ging na een assist van Rowel Deelen op snelheid voorbij zijn tegenstander en liet de uitkomende doelman kansloos, 1-2.

Door deze belangrijke overwinning is de kloof met de staartploegen weer wat groter. geworden. De huidige zesde plaats van Someren in de 2e klasse F is behoorlijk vertekend, aangezien diverse teams in de middenmoot een achterstand van drie tot vijf wedstrijden hebben opgelopen.

Komend weekend is Someren vrij. Op zondag 6 maart is Marvilde de volgende tegenstander op sportpark De Potacker.

Someren: Maarten Werts, Robin v.d. Aker (68 Dirk Hurkmans), Wesley v.d. Boomen, Oelse Venhuizen, Mike Kusters, Rowel Deelen, Koen de Louw, Salim Zeroual, Bas Boonman (27 Freek van Bussel), Dennis Kanters (62 Joost v.d. Velden), Nick Kusters.

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Willem Binnendijk (RKVVO)