Someren verliest onnodig van Rood Wit Veldhoven

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

14 februari 2016 14:30

Babat, N.

Someren – Het begint een eentonig verhaal te worden: SV Someren behoort voetbaltechnisch gezien tot de betere teams in de 2e klasse, maar slaagt er maar niet in om het wekelijkse veldoverwicht om te zetten in doelpunten.  Ook tegen koploper Rood Wit Veldhoven hadden de blauw-witten het betere van het spel én de betere kansen, maar na negentig minuten stonden de Somerenaren toch weer met lege handen, 0-2

Gelijkwaardige eerste helft
De thuisclub miste in het basiselftal de gehele as. Centrale verdediger Niels Schweren en spits Bas Boonman kampen al langer met blessures. Centrale middenvelder Stijn Kusters verblijft in Portugal vanwege stage en doelman Werts ontbrak vanwege vakantie. Desondanks was Someren voor rust gelijkwaardig aan de koploper uit Veldhoven en het kreeg via Ravid Kochavi ook de eerste goede scoringskans. Ravid draaide zich goed vrij en haalde verwoestend uit. De Veldhovense goalie liet de bal glippen, maar zag tot zijn geluk dat het leer rakelings naast het doel verdween.

Aan de andere kant pareerde invaller-doelman Ryan Vreden een inzet van Djulic. In de tegenaanval wist de Rood Wit-doelman een kopbal van Koen de Louw onschadelijk te maken. Na twintig minuten kwamen de Veldhovenaren ietwat gelukkig op voorsprong. Na een hoekschop werd de bal teruggelegd op Gunuc, die een scherpe voorzet gaf. De bal werd door iedereen gemist en verdween in het lege doel, 0-1.

Na een half uur spelen, werd een gevaarlijke inzet van Freek van Bussel onschadelijk gemaakt door doelman Bouwman. Nog in dezelfde minuut kwamen de gasten via een snelle uitbraak op 0-2. Joey Hellstern (komend seizoen spelend voor hoofdklasser Blauw Geel ’38) mocht doorgaan in buitenspelpositie en liet doelman Vreden kansloos. Op slag van rust leek Freek van Bussel de aansluitingstreffer te noteren, maar zijn uithaal belandde op de vuisten van de doelman. Meteen daarna floot de goed leidende scheidsrechter Babat uit Bergen op Zoom voor het rustsignaal.

Gemiste kansen na rust
In het tweede bedrijf speelde de thuisclub vooral op de helft van de tegenstander. De Somerense aanvallers slaagden er echter niet in om de vele scoringskansen om te zetten in een doelpunt. Minstens zes opgelegde doelkansen werden om zeep geholpen door onnauwkeurigheid of door goed ingrijpen van doelman Bouwman.

De tegenstanders uit Veldhoven konden hun ogen niet geloven, maar het thuispubliek zag het gelaten aan. Het gebrek aan scorend vermogen begint in Someren steeds meer te wennen. De blauw-witten spelen goed tot aan de zestien, maar de slimheid en de kwaliteit om genadeloos toe te slaan, ontbreekt. Door het gemis van een meedogenloze spits is Someren inmiddels behoorlijk afgezakt op de ranglijst en lijkt dit seizoen een verloren seizoen te worden. Wellicht kan de ploeg van Jurgen de Haan nog een gooi doen naar de derde periodetitel, maar dan moet er wel gescoord worden. Het zal nog een hele klus worden voor de technische staf en de spelers om dat voor elkaar te krijgen.

Someren: Ryan Vreden, Robin v.d. Aker, Wesley v.d. Boomen, Oelse Venhuizen, Mike Kusters (68 Nick Kusters), Rowel Deelen, Maico Meulen (45 Dennis Kanters), Salim Zeroual, Freek van Bussel, Koen de Louw, Ravid Kochavi.

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Jan v.d. Broek