Someren hervat competitie met 3-1 overwinning

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

24 januari 2016 14:30

Hurk, J. van den

SOMEREN - Someren behaalde drie belangrijke punten tegen Braakhuizen. Het team van Jurgen de Haan was beter dan de tegenstander uit Geldrop en won verdiend met 3-1 dankzij treffers van Freek van Bussel, Ravid Kochavi en Salim Zeroual.

Rode kaart
De wedstrijd begon wat rommelig en het eerste wapenfeit was een rode kaart voor de trainer van SV Someren. Hij protesteerde in de vijftiende minuut na een beslissing van scheidsrechter v.d. Hurk. Die was daar niet van gediend en stuurde De Haan zonder pardon weg. De Somerense spelers lieten zich hierdoor niet uit het veld slaan, want vier minuten later viel de eerste treffer van de wedstrijd. Na een combinatie tussen Ravid Kochavi en Mike Kusters gaf laatstgenoemde een gekromde voorzet, die onberispelijk werd binnengetikt door Freek van Bussel, 1-0.

Goed combinatiespel
Vanaf dat moment kreeg de thuisclub vertrouwen en werd er uitstekend combinatievoetbal gespeeld. In de 22ste minuut werd een harde voorzet van Freek van Bussel door Salim Zeroual over de doellijn gewerkt, maar het doelpunt werd geannuleerd wegens buitenspel. Even later werd een voorzet van Ravid Kochavi gevaarlijk op doel gekopt door Freek van Bussel. Met een knappe  redding voorkwam doelman Hameeteman een tweede treffer.

Ruststand 2-1
Na een half uur spelen, verdubbelde Ravid Kochavi dan toch de score. De bal viel na een goede actie van Stijn Kusters voor de voeten van de linksbuiten. Ravid haalde  snoeihard uit en via de vingertoppen van de doelman verdween de bal in de linkerbovenhoek, 2-0. Dit leek ook de ruststand te worden, maar vlak voor rust kon aanvoerder Van Vlerken van Braakhuizen vanaf rechts een scherpe voorzet geven. De bal vloog over alles en iedereen heen en verdween via de paal in het doel, 2-1.

Tweede helft
Braakhuizen begon beter aan de tweede helft, maar de Somerense defensie gaf geen kans weg. Met nog een half uur te spelen, nam Someren het initiatief weer over. Ravid Kochavi passeerde op links een aantal tegenstanders, maar strandde op de Geldropse goalie. Even later werd een voorzet van Salim Zeroual door Koen de Louw rakelings voorlangs het doel gekopt. In de 71ste minuut viel  de derde treffer voor de thuisclub. Na een mooie combinatie over veel schijven legde Rowel Deelen de bal panklaar in de voeten van Salim Zeroual. De Somerense topscorer bleef rustig en scoorde de 3-1. In de slotfase kregen de blauwwitten nog twee kansen via Koen de Louw en Stijn Kusters, maar verdere doelpunten bleven uit.

Someren: Maarten Werts, Robin v.d. Aker, Wesley v.d. Boomen, Oelse Venhuizen, Mike Kusters, Rowel Deelen, Koen de Louw, Stijn Kusters, Freek van Bussel (75 Maico Meulen), Salim Zeroual, Ravid Kochavi.

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Jan v.d. Broek