Someren sluit eerste competitiehelft teleurstellend af

RPC 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

13 december 2015 14:30

Ooms, N.A.

Eindhoven – Een uur lang had Someren het betere van het spel tegen RPC, maar de blauw-witten slaagden er niet in om de spaarzame kansen te verzilveren. In de zestigste minuut kwam de thuisclub uit het niets op voorsprong en daarna scoorden de Eindhovenaren binnen een minuut nog twee keer, 3-0.

Eerste helft
Zoals zo vaak dit seizoen was de ploeg van Jurgen de Haan het meest in balbezit en ook veelvuldig te vinden op de helft van de tegenstander. De eerste goede kans van de wedstrijd was echter voor RPC. Na een afgeslagen aanval kon Joep v.d. Velden vrij op Maarten Werts afgaan, maar de Somerense goalie bracht redding door goed uit zijn doel te komen.

Daarna kreeg SV Someren drie kansen om de score te openen: Ravid Kochavi  nam de bal goed aan op de borst en volleerde de bal uit de draai net over het doel. Maico Meulen schoot de bal in de korte hoek tegen het gezicht van de RPC-doelman en Stijn Kusters kopte rakelings over de lat.

Aangeslagen
Het eerste wapenfeit na rust kwam van de voet van Koen de Louw. Hij kogelde de bal rakelings voorlangs het RPC-doel. Na een kwartier spelen in de tweede helft kwam de thuisclub voor het eerst in de buurt van het Someren-doel en het was meteen raak. Emiel van der Steen kreeg alle ruimte en scoorde via de benen van doelman Maarten Werts, 1-0.

Even later had Stijn Kusters de stand op gelijke hoogte kunnen brengen, maar hij trof slechts de paal.

Een kwartier voor tijd scoorde Bas Vringer na een mooie combinatie de 2-0 en in dezelfde minuut viel de definitieve beslissing toen Joep v.d. Velden de 3-0 aantekende.

Het aangeslagen Someren was daarna niet meer bij machte om nog verandering in de stand aan te brengen.

A.s. zondag 20 december speelt Someren in de vierde ronde van de districtsbeker tegen hoofdklasser Oss’20.

Someren: Maarten Werts, Robin v.d. Aker, Wesley v.d. Boomen, Oelse Venhuizen, Mike Kusters, Rowel Deelen, Koen de Louw (66 Freek van Bussel), Stijn Kusters, Ravid Kochavi, Salim Zeroual, Maico Meulen.

Verslag: Gerard Slegers