Someren verslaat hekkensluiter met 3-0

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

6 december 2015 14:30

Cairo, S.E.V.

De thuisclub boekte een dik verdiende zege op hekkensluiter Laar. Voor rust wilde het nog echt niet lukken bij de blauw-witten, maar in de tweede helft zorgden Ravid Kochavi (2x) en Salim Zeroual voor de vierde competitieoverwinning van het seizoen.

Someren moest de klus tegen Laar zien te klaren zonder de geblesseerde sterkhouders Niels Schweren en Bas Boonman. Al in de vierde minuut kreeg de thuisclub een opgelegde kans. Na een snelle aanval over links legde Maico Meulen de bal panklaar voor de voeten van de vrijstaande Ravid Kochavi, maar die schoot de bal over het doel.

De thuisclub was daarna veelvuldig in balbezit en probeerde de tegenstander onder druk te zetten. De blauw-witten hadden echter moeite om een gaatje te vinden in de hechte defensie van de Weertenaren. Die probeerden er via snelle counters uit te komen en dat deden ze niet onverdienstelijk, maar Mitchell Sonneville en Bob Ramaekers hadden het vizier ook niet op scherp staan.

In de tweede helft zag het publiek een heel ander Someren, dat nu vol op de aanval speelde. Na wat kappen en draaien schoot Rowel Deelen de bal rakelings naast het doel. In de tegenaanval werd ook Laar gevaarlijk, maar de bal werd tot hoekschop verwerkt. Vanaf dat moment was het voornamelijk eenrichtingsverkeer naar het Limburgse doel. Uit een hoekschop van Salim Zeroual kopte Ravid Kochavi de bal al dan niet over de doellijn. Scheidsrechter Cairo, die goed floot, stond er met zijn neus bovenop en wees naar de middenstip, 1-0. Na een mooie steekpass van Koen de Louw was het weer Ravid Kochavi, die doelman Stijnen met een laag schot kansloos liet, 2-0.

Daarna wist de Weerter doelman zich te onderscheiden met uitstekende reddingen op inzetten van Salim, Ravid en Koen de Louw.

Stijn Kusters kopte tegen de paal en een goed geplaatste bal van Salim Zeroual werd door een Laar-verdediger op de doellijn weggekopt. Uiteindelijk werd het in de slotfase toch nog 3-0. Rowel Deelen ging niet voor eigen succes, maar legde breed op Salim Zeroual, die de bal in het lege doel schoof.

Someren: Maarten Werts, Robin v.d. Aker, Wesley v.d. Boomen, Oelse Venhuizen, Mike Kusters, Rowel Deelen, Salim Zeroual, Stijn Kusters, Ravid Kochavi (81 Freek van Bussel), Dennis Kanters (46 Koen de Louw), Maico Meulen (86 Pim van Otterdijk).

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Jan v.d. Broek