Someren A1 verliest derde wedstrijd op rij

A-junioren zaterdag, A1, 4e divisie D

10 oktober 2015 15:00

Hoeben, Th.P.

Someren A1 moest na twee verliespartijen tegen Venlosche Boys A1 en SC Irene A1 zaterdag 10 oktober aantreden tegen SV Venray A1. Ze stonden hoger geklasseerd dus we wisten van te voren dat we een pittige middag tegemoet gingen. De eerste 60 minuten waren redelijk in balans, het laatste half uur wist SV Venray het overwicht echter in doelpunten uit te drukken waardoor we met een nederlaag het veld af stapten.

Someren begon scherp aan de wedstrijd en wist een aantal kansen te creëren. Deze kansen werden niet verzilverd en zo bleef de brilstand op het scorebord staan. De eerste helft ging gelijk op met evenveel balbezit. We raakte gedurende de eerste helft echter steeds meer de grip op de wedstrijd kwijt en dit leidde tot een aantal kansen van SV Venray. Na slechte communicatie en omschakeling aan de kant van Someren was het SV Venray die een serieuze kans opgelegd kreeg. In de 39ste minuut kwam een middenvelder van SV Venray vrij met de bal rond de 16 en hij wist de bal tegen het net achter doelman Martin van de Ven te werken. Someren ging zo dus met een 0-1 achterstand de rust in.

In de rust werd gezegd dat we moesten blijven geloven in ons eigen kunnen en iedereen werd weer opgepept na de dreun die we net voor rust te verwerken kregen. In de tweede helft startte Someren dan ook sterk en weer ontstonden er kansen. Ook bij deze kansen kon het leer niet tegen het net worden geschoten. Het eerste kwartier verliep evenwichtig. Na een domme overtreding van SV Venray kreeg Someren een vrije trap toegediend aan de zijkant in de 59ste minuut. Justin Hoeben slingert de bal mooi voor en Sebastiaan ten Brugge Cate wist de bal succesvol te verlengen en zo was de wedstrijd weer in evenwicht: 1-1.

Doordat Someren hierna vroeg druk ging zetten op de verdediging werden de ruimtes tussen de linies enorm groot. SV Venray wist hier handig mee om te gaan en speelde de Somerenaren zo aan de kant. Na een scrimmage voor de goal in de 72ste minuut stond het 1-2 voor SV Venray. Na deze goal stortte Someren in en was het in feite alleen nog maar tegenhouden. Someren wist de boel niet meer op de rit te krijgen en SV Venray speelde de wedstrijd simpel uit. In de 86ste minuut werd zelfs de 1-3 nog op het scorebord gezet. Someren verliest weer.

Volgende week een uitwedstrijd tegen Boekel Sport A1. We zullen met z’n allen alles moeten geven om hier resultaat te halen.

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)