Scorend onvermogen breekt Someren op tegen Wilhelmina’08

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

15 november 2015 14:30

Souwen, R.A.H.J.

De Cruijffiaanse uitspraak ‘Als je niet scoort, kun je niet winnen’ lijkt op het lijf geschreven van SV Someren. In de thuiswedstrijd tegen Wilhelmina’08 uit Weert was Someren heer en meester, maar legio scoringskansen waren niet besteed aan de gastheren en dus eindigde de wedstrijd zoals hij begonnen was in 0-0.

Het zal Someren-trainer Jurgen de Haan deugd hebben gedaan dat zijn team tegen Wilhelmina’08 geen kansen weggaf. Hij zal ongetwijfeld  ook teleurgesteld zijn over het scorend vermogen van zijn ploeg. De Somerense kansen waren niet op de vingers van twee handen te tellen, maar na negentig minuten stond er nog steeds een brilstand op het scorebord. De eindpass was vaak iets te hard of te zacht, de aanvallers verschenen een fractie te laat of te vroeg voor het doel of de bal werd in scoringspositie niet vol geraakt.

Veel kansen
Voor rust leverden gevaarlijke voorzetten van Niels Schweren en Stijn Kusters geen doelpunt op, omdat de Somerense aanvallers er niet in slaagden om de bal het laatste zetje te geven. Een goed schot van Bas Boonman werd gepareerd door doelman Moonen en in de rebound leverde een inzet van Salim Zeroual slechts een hoekschop op.

Salim schoot van dichtbij in het zijnet en schoof de bal vanuit een moeilijke hoek iets te zacht richting het verlaten doel, zodat een verdediger nog redding kon brengen. Op slag van rust schoot Stijn Kusters na een een-tweetje met Bas Boonman de bal rakelings naast het Wilhelmina-doel.

Geen doelpunten
Ook in de tweede helft had Someren het beste van het spel. Na een goede pass van Rowel Deelen op Bas Boonman legde de Somerense aanvaller de bal breed op twee vrijstaande teamgenoten. Een Limburgse verdediger kon echter nog blokkeren en werkte de bal over de achterlijn. Salim Zeroual speelde met een knappe actie  routinier Dreesen uit en gaf een harde voorzet op Koen de Louw, die de bal op twee meter van het doel slechts schampte en voorlangs zag verdwijnen. Later deed zich nog een soortgelijke situatie voor. Nu was Koen zelf de aangever en ook nu verdween de bal niet in het doel. Someren had ook nog pech dat een Weerter handsbal in het eigen strafschopgebied niet werd gezien door de overigens goed leidende scheidsrechter Souwen uit Tilburg.

Het was tekenend voor de wedstrijd dat de gasten pas enkele minuten voor tijd een eerste schot op doel konden plaatsen. In de laatste minuten zette Someren nog een stevig slotoffensief in, maar ook dat leverde niets meer op.

Someren: Maarten Werts, Robin v.d. Aker, Wesley v.d. Boomen, Niels Schweren, Mike Kusters (70 Oelse Venhuizen), Rowel Deelen, Koen de Louw, Stijn Kusters, Bas Boonman, Salim Zeroual (76 Dirk Hurkmans), Maico Meulen (69 Ravid Kochavi).

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Jan v.d. Broek