Someren speelt met 2-2 gelijk tegen EFC

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

8 november 2015 14:30

Werff, R.C.P van der

Eersel- Een punt pakken tegen de koploper lijkt op voorhand een goed resultaat. Toch overheerste bij Someren de teleurstelling na de puntendeling met EFC. De bezoekers scoorden op gunstige momenten: op slag van rust viel de gelijkmaker en al snel in de tweede helft kwamen de blauw-witten op voorsprong. Het team van Jurgen de Haan verzuimde echter om de voorsprong uit te bouwen en dankzij Joel Prat kwam EFC op gelijke hoogte.

Someren begon sterk aan de wedstrijd. De opbouw van EFC werd vroeg verstoord en de winnaar van de eerste periodetitel had het aanvankelijk moeilijk tegen de blauwwitten. Een schot van Salim Zeroual verdween rakelings naast de paal en een inzet van Koen de Louw werd goed gepareerd door doelman Koen Wouters. De eerste kans van de gastheren was wel meteen raak: Na een mooie steekpass bracht Dennis van Sambeeck zijn team in de twintigste minuut op voorsprong. Na die treffer werd de thuisclub sterker en Someren-doelman Maarten Werts voorkwam een tweede EFC-treffer door een inzet van Max van Limpt onschadelijk te maken. In de slotfase van de eerste helft was Someren weer de bovenliggende partij.

De bezoekers kregen kansen via Bas Boonman en Koen de Louw, maar pas in de slotseconde scoorde Maico Meulen de verdiende gelijkmaker op aangeven van Rowel Deelen.

Ook in de tweede helft kwam Someren sterk uit de startblokken. Na amper drie minuten spelen, bracht Salim Zeroual met een leep hakballetje Bas Boonman in stelling. De spits bleef rustig en bracht zijn team op een 1-2 voorsprong.  Even later werd een inzet van Maico Meulen geblokt en daarna kregen de gasten de ultieme kans op de 1-3. Na een vrije trap van Mike Kusters stompte de EFC-doelman de bal voor de voeten van Koen de Louw. Die had de hoek voor het uitkiezen, maar schoot over het doel. De eerste EFC-kans na rust was weer doeltreffend. Na een snelle tegenaanval vond Prat het gaatje in de Somerense defensie en bracht na ruim een uur spelen de 2-2 eindstand op het scorebord.

Someren: Maarten Werts, Robin v.d. Aker, Wesley v.d. Boomen, Niels Schweren, Mike Kusters, Rowel Deelen, Koen de Louw, Stijn Kusters (84 Ravid Kochavi), Bas Boonman, Salim Zeroual, Maico Meulen.

Verslag en foto's: Gerard Slegers
Er zijn ook foto's gemaakt door een fotografe van EFC. (Klik hier voor de foto's)