Verdiende 3-0 zege voor Someren op Nieuw Woensel

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

1 november 2015 14:30

Senders, J.J.M.

Someren- Door een 3-0 overwinning op Nieuw Woensel is SV Someren een plaats gestegen op de ranglijst ten koste van de Eindhovenaren. De eindstand was halverwege al een feit via Koen de Louw (2x) en Salim Zeroual.

Voor rust was er maar één team dat de voorsprong verdiende en dat was de thuisclub. Het openingsakkoord was nog voor de bezoekers, maar Ali Emad schoot hoog over. Koen de Louw bekroonde een sterke eerste helft met twee doelpunten, nadat hij eerst al een bal over het doel had gekopt. Na een snelle aanval over rechts kwam Someren halverwege de eerste helft op voorsprong: Salim Zeroual gaf een steekpass op Bas Boonman, die een voorzet in huis had, waar Koen de Louw alleen maar zijn voet tegenaan hoefde te zetten, 1-0. Daarna was het weer Koen, die de bal knap binnenkopte na een vrije trap van Salim, 2-0. Met enkele snelle aanvalscombinaties zetten de gastheren Nieuw Woensel onder druk. Na een voorzet van Maico Meulen, werd de bal teruggelegd op de inkomende Salim, die de bal in kansrijke positie niet goed genoeg raakte. Op slag van rust werd het alsnog 3-0. Bas Boonman bracht Maico Meulen in stelling, maar diens inzet werd met de hand gekeerd door een Woenselse verdediger. De toegekende strafschop werd door Salim Zeroual verzilverd.

Na de thee speelde Someren niet meer zo dwingend als in de eerste vijfenveertig minuten. Nieuw Woensel ging geforceerd op zoek naar een treffer en speelde óp en soms óver het randje. Dat kwam de Eindhovenaren op maar liefst vier gele kaarten te staan. Trainer Tom Franse probeerde zijn ploeg nog een extra impuls te geven door binnen het uur drie spelers te wisselen. Het mocht niet baten. Invaller Anthony de Haan was nog het dichtst bij een treffer, maar zijn vliegende schot van afstand verdween naast het doel. Andere aanvallen werden in de kiem gesmoord door de Somerense defensie die stond als een huis. En als het eens gevaarlijk leek te worden, was er altijd nog centrale verdediger Niels Schweren, die corrigerend optrad.

Ook in de tweede helft waren de beste kansen voor de thuisclub, maar doelman Van de Gevel wist zich twee keer de onderscheiden. Met een knappe reflex hield hij Salim Zeroual af van scoren en een gevaarlijke volley van Bas Boonman (na een snelle spelhervatting van doelman Maarten Werts) tikte hij over de lat.

Someren: Maarten Werts, Robin v.d. Aker (85 Oelse Venhuizen), Wesley v.d. Boomen, Niels Schweren, Mike Kusters, Rowel Deelen, Koen de Louw, Stijn Kusters, Bas Boonman (87 Luuk Hoeben), Salim Zeroual (73 Ravid Kochavi), Maico Meulen

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Jan v.d. Broek