15-06-'22 Uitreiking Broer Hilverda voetbaldiploma's

Jong geleerd, oud gedaan.

Op 15 juni van dit jaar ontving een dertigtal spelertjes van de Mini’s (JO7) hun welverdiende ‘Broer Hilverda-diploma’. Een dag later klopte ons vaandelteam Bekkerveld en op 19 juni werd Sportclub 25 verslagen in een, nu al, historisch gevecht. Wat hebben die data met elkaar te maken?

In het begin van deze eeuw trainde het overgrote deel van de huidige selectie, op de woensdagmiddagen, onder leiding van de bovengenoemde Broer en Harrie Boerenkamps. Die twee trainen al meer dan een halve eeuw en legden de basis voor de huidige successen door Luukje op het voordeel van een grote inzet te wijzen, door Thijsje ingewikkelde looppatronen te verduidelijken en door Koentje een bal vanaf dertig meter in de kruising te laten leggen. Regelmatig hebben zij J. Klop en L. van Gaal achter de dijk van veld 1 zien spioneren. Eén gebeurtenis mag hier niet onvermeld blijven. Nick, toen nog Nickie geheten vroeg om kopoefeningen maar dat was niet toegestaan omdat een jonge schedel nog volop in ontwikkeling is. De oefenmeesters zeiden ‘Nickie, bewaar je kopkwaliteiten maar voor later want misschien heb je die dan nodig, ergens in midden Limburg!’. ‘Beloofd’.

Even na vijf uur verlaten de spelers en hun supporters het sportpark. Gewapend met een medaille, het diploma, een snoepzak, een standaard en veel mooie herinneringen. Op weg naar nog meer voetbal, mogelijk vooruitkijkend naar het eerste elftal. Nagekeken door de grondleggers, Harrie en Broer.

Henk Manders.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Op woensdag 15 kreeg een dertigtal mini-spelertjes van SV Someren hun welverdiende diploma uitgereikt: het échte Broer Hilverda-diploma! Zij zijn in augustus gestart en een aantal jongens en meisjes is in januari overgegaan naar de JO8, maar in de afgelopen maanden hebben zich weer nieuwe leden aangemeld.

De trainers Harrie, Antoon, Hein en Henk kregen afgelopen seizoen voortreffelijke ondersteuning van stagiaire Robin en van Frans die spontaan hulp aanbood. Die ondersteuning was er ook van Ben Fleskens en Theo van Houts.
De trainers lieten onze pupillen kennismaken met dribbelen en drijven, schieten en passen, passeren en sprinten. Techniekoefeningen kregen alle aandacht, evenals het samenspelen en het toepassen van enkele belangrijke spelregels.

Woensdagavond toonden de spelertjes wat ze allemaal geleerd hebben en dat ze de stof onder de knie hebben. Ze hebben dan uiteindelijk ook allemaal hun welverdiende diploma ontvangen. Van harte gefeliciteerd!

Natuurlijk was Siris ook weer aanwezig om mooie beelden te schieten.

Foto's: Lente Lamberts en Rob Fritsen | Siris