Update Coronamaatregelen n.a.v. persconferentie van 26 november

28 november 2021 22:45

Afgelopen vrijdag zijn door het kabinet aanvullende en strengere coronamaatregelen aangekondigd, die helaas weer effect hebben op ons voetbal. Hierbij een actueel overzicht van de nieuwe situatie, die ingaat per zondag 28 november om 17.00 en in elk geval geldt tot zondag 19 december.

Omdat om 17.00 uur onze sportaccommodatie gesloten moet zijn, is het niet meer mogelijk om 's avonds te trainen. Verschillende jeugdteams hebben daarom gevraagd of het mogelijk is om overdag te gaan trainen. Deze vraag is breder gepolst binnen de jeugd en naar aanleiding daarvan is een tijdelijk trainingsschema opgesteld voor de komende weken. Daarnaast zal er altijd nog een activiteit zijn op zaterdag. Dit kan een (competitie)wedstrijd zijn of een training. Het schema geldt in elk geval tot en met 19 december en als de coronamaatregelen het toestaan tot en met vrijdag 24 december. De winterstop begint dus een week later dan eerder is aangegeven. Het verzoek aan de trainers is om de tijden van het schema goed aan te houden omdat om 17.00 uur onze sportaccommodatie gesloten moet zijn. Verder zijn er geen keeperstrainingen, blijven voor de trainingen alle kleed- en doucheruimtes gesloten en is er geen publiek toegestaan.

Kantine
Daar de huidige maatregelen moeilijker zijn te handhaven in de kantine, hebben we besloten dat de kantine vanaf vandaag tot nadere berichtgeving gesloten is.
Voor de vrijwilligers die op de club zijn, zal er in de weekenden de gelegenheid zijn om in de bestuurskamer een kop koffie of thee te drinken.
Ook in de bestuurskamer worden de maatregelen natuurlijk in acht genomen.

Toegang tot de kleedkamers
Toegang tot onze kleedkamers voor sporters vanaf 18 jaar is enkel mogelijk met een coronatoegangsbewijs.

Voor de mensen zonder coronatoegangsbewijs, betekent dit dat je zonder wel mag sporten (wedstrijden), maar geen toegang hebt tot de kleedkamers.

Sportpark blijft gesloten voor publiek
Publiek bij sport blijft niet toegestaan. Dit betekent dat ons sportpark alleen nog maar toegankelijk is voor sporters, begeleiding (waaronder ook strikt noodzakelijke rij-ouders) en personen die voor hun functie op of in het clubgebouw aanwezig moeten zijn. Wij verzoeken ouders die hun kinderen komen brengen of ophalen dit bij de toegangspoort te doen.

Dringend verzoek aan al onze leden en bezoekers.

Deze maatregelen hebben grote impact op ons als vereniging. Maar laten we vooral onze eigen verantwoording pakken. We kunnen dit alleen, als we dit samen doen!

BSO Sportstuif heeft vrijstelling van de 17.00 uur sluitingsmaatregel.

Wij hopen op jullie medewerking. Bedankt!

Bestuur SV Someren

SV Someren 1